Dit kan verschillende redenen hebben. Maar vind dit erg moeilijk om zo je vraag te beantwoorden. Vallen de apps gewoon uit na het opstarten ervan? Of krijg je foutmeldingen.

Wat het uitvallen betreft. Heb ik ook last van met mijn iphone 3G probleem is dat de laatste firmware 4.2.1 is en het apparaat tergend traag is. Bij updates die apps krijgen word er niet meer echt gedacht aan de mensen met oudere hardware. Vaak is er gewoon niet genoeg ram beschikbaar en valt de app direct weg.

Oplossing:
* Nieuwe ipod kopen :) (niet de bedoeling denk ik)
* Als je een jailbreak hebt. Dan kun je bij cydia iWipeCache afhalen die maakt je cache geheugen leeg. Kan zijn dat ie dan wel draait. Ook kun je met SBsettings bij processes free up memory gebruiken.
* Aan en uit zetten kan helpen
* Je kunt de ipod in DFU zetten en dan terug eruit halen. Op de een of andere manier heeft dat iemand eens geholpen
In DFU zetten:
- Ipod uitzetten
- 3sec aan/uit knop inhouden
- 10 sec aan/uit + home indrukken
- 20 sec home blijven indrukken

De ipod zou nu in DFU moeten staan. Als je de ipod insteekt zal itunes vragen dat er een toestel is aangesloten dat hersteld dient te worden.

Uit DFU halen doe je op dezelfde manier als hem in DFU zetten.
* Moest het probleem nu nog daar zijn. Kun je proberen om hem te updaten. Is de ipod al up to date dan zet je hem in DFU en herstel je hem.

Hoop dat hier een oplossing voor je tussenzit.