Computer loopt helemaal vast als ik hem heb opgestart, als ik bijvoorbeeld internet wil openen, gebeurt er niets en loopt hij vast. Hoe komt dit?

Hij doet het nu eindelijk, na drie kwartier wachten en hem drie keer opnieuw opstarten. Ik heb dit in vlagen, de ene keer gebeurt dit 4 keer in een week, de andere keer doet hij het gewoon 2 weken goed. Ik heb niet kunnen ontdekken hoe dit komt, ik heb geen nieuwe programma's geïnstalleerd bijvoorbeeld. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe oud is deze computer en welk besturingssysteem zit erop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De computer is iets langer dan een halfjaar oud en er zit Windows 7 op (64 bit).

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat er een systeembestand beschadigd is. Probeer het eens te repareren met de System File Checker van Windows. Dat programma controleert alle systeembestanden en vervangt ze zo nodig door de originele bestanden.

Zet daarvoor Glary Utilities op je pc (http://download.chip.eu/nl/Glary-Utilities_1961249.html), ga naar het tabblad Modules > System tools > Windows standaard tools, en laat de System File Checker zijn werk doen.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit programma op mijn vorige computer wel eens gebruikt, en ik weet nog dat als ik op System File Checker drukte, hij alleen een promptschermpje opende en dan ging verifiëren en daarna gebeurde er niets. Wat moet ik doen om wel iets te laten gebeuren?
Pieter2011
11 jaar geleden
Als je het aanklikt hoort het programma vanzelf te gaan draaien. Ik zal daarvan even een afbeelding plaatsen. Ik vrees toch dat het corrupt bestand is of zo. Heb je systeemherstel al geprobeerd? Als het allemaal niet helpt, zul je Windows toch opnieuw moeten installeren, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg dat tweede schermpje wel te zien, dat hij dus gaat verifiëren. Na de 100% te hebben behaald, sluit het gewoon af. Systeemherstel heb ik ook geprobeerd, maar ik heb helaas geen punt waar ik naar kan gaan zonder dat ik hier al last van heb. Ik denk dat hij al 4 maanden af en toe zo doet, maar vanochtend werd het wel heel erg, vandaar mijn vraag. Mijn PC doet het trouwens nu wel gewoon weer, geen een vastloper meer gehad.
Pieter2011
11 jaar geleden
Klopt dat het scherm vanzelf afsluit nadat het programma z'n werk heeft gedaan. Ondertussen worden eventueel aanwezige beschadigde bestanden vervangen. Als dat niet lukt omdat ook het originele bestand beschadigd is, krijg je het verzoek om de Windows cd erbij te pakken. Raar probleem, maar soms zijn computerproblemen nou eenmaal onverklaarbaar. Zelfs programma's als CCleaner wissen nog weleens iets wat eigenlijk niet gewist had mogen worden. Systeemherstel is dan vaak de enige redding. Ik zou het gewoon even aankijken en (als het echt niet anders kan) Windows opnieuw installeren. Een rotklus, maar beter dan die voortdurende ergernis over vastlopers...
Pieter2011
11 jaar geleden
Je zou ook Fixit nog kunnen proberen: http://fix-it-center.nl.softonic.com/
of de online versie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, met je advies kan ik zeker wat. Ik hoop dat ik er uit kom.

Andere antwoorden (3)

Je kan je pc herstellen dan werkt die beter
Dat heb ik gedaan op mijn pc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scan je pc eens met AVG en MBAM Anti Malware. Doe dit zowel in normale modus als in veilig modus.

AVG:
http://free.avg.com/nl-nl/startpagina

MBAM:
http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

En anders kun je eventueel ook nog een herstel uitvoeren naar het punt voordat het probleem zich afspeelden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download CCleaner eens en laat dit draaien. Heb je het al laat het dan eens zijn werk doen.
Verder heb je bij dit programma een bladzijde waar je programma's kunt laten stoppen als je de comp. opstart. Deze bladzijde zit aan de linkerkant onder de knop gereedschap.
Kijk daar eens wat mee moet worden opgestart en wat niet. Wees hier wel voorzichtig mee, laat het anders doen door de handige buurman.

Succes..