ik ben mijn wifi wachtwoord kwijt , als ik inlog op mijn router / draadloos internet kan ik dan mijn wachtwoord zien of moet ik dan altijd wijzigen ?

Toegevoegd na 27 minuten:
ik kan wel inloggen , maar dan zie ***** staan , waar kan ik dan mijn huidige wachtwoord zien

Toegevoegd na 31 minuten:
moet ik dan op wijzigen klikken en dan op ????? om mijn huidige wachtwoord te zien ???

Toegevoegd na 16 uur:
even vor de duidelijkheid met mijn computer kan ik wel op internet /draadloos maar met mijn nieuwe telefoon nog niet , hier ben ik dus mijn wifi wachtwoord voor nodig .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan je dan gewoon zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag is waarom je dit vraagt en niet gewoon kijkt, antwoord daarop is wrschnlk ook niet zomaar in je router weet te komen.

Probeer eens 192.168.1.1 of 192.168.178.1 en dan admin/admin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is me even niet duidelijk waar je inlogt ?
als je normaal contact probeert te maken kun je het ww niet wijzigingen

heb je ingelogd op je route via draad
dan zou je in principe natuurlijk in het wireless gedeelte kunnen komen.
als je daar als wachtwoord allleen sterretjes ziet
zou er normaal gesproken iets moeten zijn van laat ww zien
maar als dat er niet is moet je gewoon WW wijzigingen
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je je wachtwoord wilt wijzigen moet je wel eerst het oude kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, in een router is een ww wijzigen meestal zonder het invullen van het oude, vooral ook omdat het oude ww gewoon zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een factory reset en opnieuw installeren kan ook helpen en idd kan dan login en of wachtwoord admin zijn. Uiteraard moet dit bedraad en niet wireless.
Als je kunt inloggen op je router, het administratieve gedeelte dus, dan kun je het wachtwoord wijzigen of bekijken. Hangt een beetje van de software af wat wel en niet kan. Het is normaliter gewoon toegestaan om het wachtwoord te wijzigen in het bestaande wachtwoord (zonder het te veranderen dus).

Kortom: of je het wachtwoord nu kunt zien of niet, je kunt het altijd zo instellen dat je weer van het draadloos netwerk gebruik kunt maken.