Aldus pod2g (een bekende jailbreak ontwikkelaar) 'over één of twee maanden een jailbreak beschikbaar’

Het kan nog één of twee maanden duren totdat @pod2g zijn untethered jailbreak van iOS 5.1 uitbrengt. Dit liet de hacker weten via Twitter. Een precieze uitkomstdatum durft hij echter niet te geven. Het lange wachten zou te wijten zijn aan andere bezigheden van pod2g. Het jailbreaken van de iPhone is een hobby, waar hij tijd voor moet maken naast andere bezigheden.

Op 18 april zei pod2g alle middelen in handen te hebben om een nieuwe jailbreak te maken. Dit betekent echter niet direct dat de jailbreak er snel aankomt: @chpwn liet toen al weten dat het nog lang kan duren totdat de jailbreak beschikbaar zal zijn. Het toepassen van de gevonden exploits kost namelijk tijd. Nu heeft pod2g zelf via Twitter gesteld dat we kunnen rekenen op een release over één of twee maanden. Ook zei hij (waarschijnlijk grappend) dat er ook een kans is dat de jailbreak misschien nooit beschikbaar zal zijn.