Waar kan ik goedkoop een USB naar gewone USB kabel kopen ?

Ik krijg binnenkort een nieuwe laptop, alleen op me 'oude' pc staan nog heel erg veel bestanden die ik graag wil overzetten naar me laptop. Zou dat gewoon kunnen met een USB kabeltje ? Of wat is anders de goedkoopste manier ?

Alvast bedankt :D

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is van desktop naar laptop :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik daarvoor een easy transferkabel van Belkin. (voor diverse Windows systemen) http://www.belkin.com/nl/IWCatProductPage.process?Product_Id=364874 http://www.vergelijk.nl/netwerk_kabel/belkin/easy_transfer_cable_for_windows_7/

Het beste antwoord

Uitgaande van dat je een windows pc hebt en een nieuwe windows koopt!!

Windows heeft easy transfer ontwikkeld. Dit bied de mogelijkheid om via een speciale usb kabel twee pc's met elkaar te verbinden en data over te zenden.

Het klopt dat het niet met een gewone usb-a naar usb-a kabel kan. Dit vanwege je alleen de data lijnen nodig hebt. Je moet dus wel een Easy Transfer-kabel nodig.

link 1 en 2 verwijzen naar de windows site met uitleg.
in link 2 staat het programma dat je nodig hebt mocht je oude pc geen vista of hoger zijn.

link 3 is voor verkoop van de kabel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel :D

Andere antwoorden (2)

Je kunt niet twee laptops met elkaar verbinden met een USB-kabeltje.

Het handigst is een externe harde schijf of USB-stick. Alles wat je wilt bewaren kopieer je daar naartoe, en plaats je vervolgens weer op je nieuwe laptop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je beide laptops op dezelfde router aansluit, bedraad of draadloos, zou je met het delen van mappen ook je bestanden via je eigen netwerk kunnen overzetten. Maar dat duurt vaak wel wat langer.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vergeten erbij te zeggen dat het een desktop is geen laptop ? Of kan dat ook niet ?
bamibal
12 jaar geleden
Maakt niet uit, je kunt twee computers niet via (standaard) USB met elkaar verbinden.
Laptops via usb verbinden kan niet, hiet heb je een ethernet kabel voor nodig of je kan via een usb stick of externe hdd de bestanden van je oude laptop naar die kopieren en vanuit daar overzetten naar nieuwe laptop, of als je een thuis netwerk hebt de nieuwe laptop toevoegen aan je netwerk en via die weg bestanden van oude laptop overzetten.