Mijn laptop wil niet meer opladen. Wat kan er mis zijn?

Als ik de lader er in doe gebeurt er niets, laptop geeft ook niet aan dat hij aan het opladen is. Het lijkt een probleem te zijn in de aansluiting van accu en lader, aangezien in eerste instantie met een beetje prutsen in de aansluiting er nog wel iets gebeurde.

Laptop is een packard bell, met aansluiting van de lader aan de (linker)zijkant

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (4)

Het lijkt erop dat de stekker kapot is. Even naar de computershop om te kijken af ze een vervanger hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt als een kabelbreuk in de oplader.. Makkelijk te fixen door inderdaad een nieuwe stekker te halen. Kan ook een fout zijn in de accu zelf.
Heb zelf ook een keer mee gemaakt dat de laptop niet meer wilde opladen, maar dat bleek achteraf te maken te hebben met stofjes in de oplaad-poort..

Succes :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zowel de lader zijn als de accu. Haal de accu er eens uit, en start de computer met de lader erin in. Wat gebeurt er dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een paardemiddelen is, als het aan de accu zou liggen, de accu te flashes. Paar keer heel kort plus met min direct contact laten maken. Let op, wel een paar keer kort. Dus per keer misschien 1 seconden. Succes!