waarom valt mijn internet al uit?

wy hebben draadloosinternet maar regelmatig is er een periode dat de verbinding elke keer wegvalt. op mijn telefoon en laptop. en als ik de modem opnieuw aan en uit doe is het vaak weer goed. maar nu niet maar mijn broer zit met zyn playstation op deze wifi maar die heeft er geen last van als hij online speelt. hoe kan dat verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik heb een vergelijkbaar iets gehad. dat is toen opgelost door dat de provider het kanaal (de frequentie) van het draadloze signaal heeft veranderd. je kunt dus even bellen met de provider, die kunnen vanaf daar de frequentie aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook gehad.

Ik ga er even van uit dat je zelf in je modem kan inloggen.
Wat de vorige antwoorder zegt kan namelijk heel goed kloppen, alleen in de meeste modems kun je dit zelf instellen, en hoef je dat niet door de provider te laten doen.

Als je, je router/modem binnen krijgt staat het standaard kanaal vaak ingesteld op 1. En meestal laat iedereen dat gewoon op 1 staan. Vervolgens heb je 10 mensen die dicht bij elkaar wonen en elkaars wifi gaan zitten storen.

Ik verwacht dat dit ook bij jou het probleem is. Gewoon even inloggen op je modem en het kanaal aanpassen.

Pas wel op, want meestal zijn er 13 kanalen beschikbaar, maar oudere wifi ontvangers in computers kunnen vaak niet verder dan kanaal 8 ontvangen.