Windows Word. Aaaaarghh. Wie weet de instelling om dat programma als een ouderwets typemachine te gebruiken, zonder één enkele automatische correctie?

Ik weet dat ik ook in kladblok een brief op kan stellen, maar afentoe wil ik toch wel wat toevoegen, maar zeker niet automatisch. In feite zoek ik dus de snelste manier (en ook de manier om dat voor toekomstig gebruik vast te leggen) naar de "typemachineknop"

Toegevoegd na 48 minuten:
Okay bedankt zovast. Maar nog één ding. Ná ik hem afgesloten heb opent hij weliswaar niet meer met autocorrecties maar wel met 1 1/2 regelafstand (standaardknop), ik kan dan wel naar de "geen-afstand-knop" gaan, maar de keer erna begint ie weer met 1 1/2 regelafstand. Ja ik weet het, dit klinkt niet erg slim.....

Toegevoegd na 1 uur:
....en nog een ander ding, als ik een liggend streepje zet aan het begin van de zin, doet hij dat bij de volgende zin weer, mét nog een tab vooruit. Fijnste zal zijn: nooit geen tabs, verbeteringen of wat dan ook uit zichzelf. Is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja vroeger was het echt veel beter he! ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is dat ik van wat rook in mijn omgeving hou,.....als het raam wat vaker had opgestaan....

Het beste antwoord

Misschien helpt dit:
open een nieuw document. Zonder dat je dat weet heeft Word er het sjabloon Normaal.dot in geladen.
Als je nu alles zó instelt zoals jij het wilt hebben en je slaat dat op als Normaal.dot dan moet je voortaan die eigenschappen in jouw blanco papier krijgen. Dus enkele regelafstand en wat je verder wilt. Ik heb daarin de paginanummering gezet. Maar je kunt ook een eigen briefhoofd daar in maken. En eigen papierformaat - of wat dan ook.
Denk erom: dat opslaan moet je zó doen: Normaal in de bestandsnaam en met het pijltje in de regel daaronder kies je Sjabloon ( .dot) en als Word vraagt: "Normaal.dot bestaat al. Overschrijven?" dan op Ja drukken.
Je kunt vele sjablonen maken, ik heb o.a. Brief (een van mij en een van mijn vrouw) gemaakt, en een Multo17 voor Multo-blaadjes, met wisselende kantlijn en paginanummering en zo nog wat "features". Heel handig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer word iets corrigeerd staat er vaak een icoontje op de plaats waar hij iets veranderd. Als je op dat icoontje klikt kun je de optie automatisch corrigeren uitschakelen kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
auto correct uit zetten en dan zou het moeten lukken .

Toegevoegd na 5 uur:
ik denk dat je toch echt even de help files in moet duiken .......... het is nogal veel typen op mijn mob . of vraag in google gewoon ; word zonder corecties en auto fill , moet wel wat terugkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in Word naar de Office knop
Klik op Opties voor word
Ga hier naar het tabblad Controle
Daar ga je naar AutoCorrectie Opties
In dit venster vink je alles uit wat betreft de Auto Correcties.

Succes

Toegevoegd na 19 uur:
Antwoord op je vraag over de regelafstand:

Ga in word naar de lijst met stijlen, die je boven ziet staan.
Klik met je rechtermuis knop op de stijl 'Geen afstand'.
Het scherm 'Opmaakprofiel wijzigen' wordt geopend.
Onderin het venster zie je staan 'Nieuwe documenten op basis van deze sjabloon'. Zorg dat deze staat aangevinkt.
(Binnen dit venster kun je eventueel nog enkele wensen voor je stijl aanpassen).

Antwoord op je vraag over de automatische opsommingstekens:

Ga in Word naar de Office knop
Klik op Opties voor word
Ga hier naar het tabblad Controle
Daar ga je naar AutoCorrectie Opties
In het venster dat komt ga je naar het tabblad 'AutoOpmaak tijdens typen'.
Vink daar, onder 'Toepassen tijdens typen', 'Automatische opsommingstekens' uit.
(Binnen dit venster kun je de verschillende tabbladen ook nog doorlopen om te kijken wat je nog meer uit wilt schakelen, of juist in wilt schakelen.)

Good luck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord ! Het is gelukt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi, dan is het probleem voor u opgelost!
Weer iemand tevreden^^