Heeft naar de bestandmap van een programma/spel enz. gaan en alle componenten verwijderen hetzelfde resultaat als iets "deïnstalleren"?

Sommige programma's staan bij mij niet in configuratiescherm bij alle programma's genoemd, maar hebben wel een bestandmap in program files (x86) en dus weet ik niet hoe ik het moet deïnstalleren (letterlijk). Kan ik deze programma's verwijderen door in die locatie alles te selecteren en gewoon op delete te drukken? Of moet ik dan ergens rekening mee houden en ook nog andere dingen verwijderen? Of kan het misschien helemaal niet maar moet het anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bent op de goede weg. Als bij Configuratiescherm -> programma's/software het programma niet genoemd staat, is het niet geregistreerd, dwz. het gebruikt geen gedeelde componenten met Windows of een ander programma. Je kunt dan inderdaad de map verwijderen. Je begreep kennelijk al dat geregistreerde programma's via "software" moeten worden verwijderd, zodat ze ook uit de registry verdwijnen.

Je hebt dus een 64bit systeem, vandaar 2 program file mappen. Het de installeren doe je zo als altijd als volgt: Of: Ga via het menu naar het spelletje en zoek daar de optie deinstalleren. Of: Ga via start configuratiescherm-software en zoek daar in de lijst het bewuste programma(spelletje) selecteer deze en klik boven aan op verwijderen. Het rechtstreeks verwijderen in een van de "program files..."mappen is geen goed idee, het word dan maar gedeeltelijk geinstalleerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100