Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft naar de bestandmap van een programma/spel enz. gaan en alle componenten verwijderen hetzelfde resultaat als iets "deïnstalleren"?

Sommige programma's staan bij mij niet in configuratiescherm bij alle programma's genoemd, maar hebben wel een bestandmap in program files (x86) en dus weet ik niet hoe ik het moet deïnstalleren (letterlijk). Kan ik deze programma's verwijderen door in die locatie alles te selecteren en gewoon op delete te drukken? Of moet ik dan ergens rekening mee houden en ook nog andere dingen verwijderen? Of kan het misschien helemaal niet maar moet het anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je bent op de goede weg. Als bij Configuratiescherm -> programma's/software het programma niet genoemd staat, is het niet geregistreerd, dwz. het gebruikt geen gedeelde componenten met Windows of een ander programma. Je kunt dan inderdaad de map verwijderen.
Je begreep kennelijk al dat geregistreerde programma's via "software" moeten worden verwijderd, zodat ze ook uit de registry verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, bedankt! +

Andere antwoorden (1)

Je hebt dus een 64bit systeem, vandaar 2 program file mappen. Het de installeren doe je zo als altijd als volgt:
Of: Ga via het menu naar het spelletje en zoek daar de optie deinstalleren. Of: Ga via start configuratiescherm-software en zoek daar in de lijst het bewuste programma(spelletje) selecteer deze en klik boven aan op verwijderen. Het rechtstreeks verwijderen in een van de "program files..."mappen is geen goed idee, het word dan maar gedeeltelijk geinstalleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je dat zeker?
Hoe moet je dan iets compleet deïnstalleren/verwijderen als er geen deïnstalleer-bestand in de bewuste map is, én het niet geregistreerd (zoals in het antwoord van Reddie) staat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het zeker, als je geen deinstalleer programma kan vinden, is het sowieso slechte software. Probeer dan of je op internet instructies kan vinden.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing