Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een eigen emailadres?

De meeste emails zijn bijvoorbeeld: jan@hotmail.com of jan@gmail.com, maar sommige mensen hebben ook jan@vanderhoop.com ofzo.. Zoiets zou ik ook graag willen, waar is dat mogelijk? Waar kan ik dit aanmaken? En kan ik er dan gewoon mee inloggen op hotmail.com?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt ingewikkelder dan het is. Het enige wat je nodig hebt is een eigen domein. Bij mijndomein heb je voor 19,- per jaar een eigen domeinaam met mail faciliteiten. Voor een tientje extra heb je er webruimte bij.
Met een dergelijk domein kan je zoveel email adressen aanmaken als je nodig hebt.
Mail van dit adres kan je ook weer lezen in je hotmail web mail.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou zo een emailadres als: dafiej @dafiej .nl kunnen maken :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Alleen is het natuurlijk altijd wel de vraag of jouw achternaam-domeinnaam nog vrij is. Zeker in geval van veel voorkomende achternamen als bijvoorbeeld Jansen en Bakker. Van .nl domeinnamen kun je dat checken op https://www.sidn.nl/.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, maar een "eigen" domein hoeft niet perse je eigen naam t5e bevatten. Ook kan je een variant bedenken, al dan niet met streepjes en punten

Andere antwoorden (2)

je hebt een domeinnaam nodig, en daar kan je dan die mailadressen op aanmaken.
Hierop kan je dan niet met je hotmail inloggen, hier heb je een speciale login voor die je zelf moet installeren op je host.

tip:
je kan een "schuil" e-mail adres nemen op dot.tk, deze kan je koppelen aan je hotmail adres. alle mails die binnen komen op e-mail adres van dot.tk kan je doorsturen naar je hotmail
(Lees meer...)
Jaspro101
12 jaar geleden
Het is handig om daarvoor bijvoorbeeld google apps te gebruiken, dan kan je net zoals gmail je email lezen. Dit is een stuk makkelijker dan offline programma's zoals outlook of thunderbird
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding