hoe kan ik het beste een videocassette op mijn pc zetten? En kan ik hem daarna ook verzenden ?

Toegevoegd na 20 uur:
Mijn vraag was niet helemaal duidelijk gesteld.Ik bedoelde het volgende: Ik wil de inhoud van 'n cassette opslaan in mijn pc , en dit bestand dan doorsturen naar 'n paar geïnteresseerde kennissen. Tot hoeveel Mb kan je verzenden ? Is er 'n limiet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Tja er zijn meerdere mogelijkheden. Niet 1 ervan is duidelijk als de beste manier aan te wijzen. Komt dan ook op hetzelfde neer.

Het ligt er ook aan wat je nu al hebt aan apparatuur/hardware. Als je bv een (analoge) TV kaart hebt en een videorecorder is het een kwestie vd videorecorder aansluiten op de TV kaart en via de TV kaart een digitale opname maken.

Je hebt ook van die setjes die specifiek voor het omzetten van oude analoge opnames zijn gemaakt. Dit soort setjes zijn doorgaans goedkoper dan een volwaardige TV kaart.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/66/video-editing-mpeg-en-tv-kaarten.html
(die met USB interface zijn daar doorgaans specifiek voor omzetten oude analoge video's)

Toegevoegd na 23 uur:
Wbt het doorsturen. Er is geen limiet. Tenminste het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe je het wilt versturen. Email providers stellen vaak wel een limiet in hoe groot een email mag zijn. Dus wil je het via email versturen dan is het wellicht verstandig om enkel de link via email te versturen en het bestand zelf te uploaden naar een site als bv http://jumbofiles.com/
Sowieso lullig als iemand die z'n email op wilt halen plots een erg groot bestand moet binnenhalen (via webinterface is dat natuurlijk een ander verhaal).

Andere opties.
- Bestanden direct tussen 2 computers delen via bv TeamViewer/Skype ed. Nadeeltje is wel dat beide kanten tegelijk actief moeten zijn..
- Zelf hosten via een ftp servertje. Kost wat meer moeite om op te zetten maar eenmaal opgezet kun je het natuurlijk voor meer dan alleen dit doel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan de cassette het beste plat op je pc leggen. Dan kan ie niet omvallen.

En je kan hem verzenden in een doos die groot genoeg is, via een pakket bezorg service.

Let daarbij wel op dat het pakket voldoende gefrankeerd is voor het totale gewicht.