Als je een OS op een externe hardeschijf installeert, kun je dan ook dat OS op (via) een andere pc starten?

Zie vraag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat is niet mogelijk met Windows 7.
In windows 8 zal dat wel mogelijk zijn.

Tijdens het installatieproces van windows 7 worden er drivers van de betreffende pc geïnstalleerd, die zijn niet compatible met andere pc's.

De windows 7 Hard drive zal wel werken indien je vriend dezelfde pc heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan :)

Andere antwoorden (2)

Nee, dat gaat niet. Er is een OS nodig om de externe schijf te draaien. Wel kan je bv linux (zoals knoppix) op een CD of DVD branden of zelfs op een stick. Die kan wel opstarten vanaf disk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je externe schijf een e-SATA aansluiting heeft kan het (niet veel externe schijven dat).

Toegevoegd na 3 minuten:
+hebben

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarna heb je wel het probleem dat als je het bij een ander aansluit alle drivers niet kloppen(of je moet dezelfde configuratie hebben als je vriend).