hoe moet je je wii ombouwen met een harde schijf ? wat heb je er voor nodig ?

wat heb je er allemaal voor nodig en hoe zet je er spelletjes op ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als je bedoelt dat je je Wii wilt softmodden middels een hardeschijf is het antwoord simpel: dat gaat niet. Daar heb je echt een SD-kaartje voor nodig. Die kosten overigens niet zo gek veel meer. Softmodden is erg makkelijk, en niet illegaal. Natuurlijk ziet Nintendo het niet graag, je garantie vervalt dan ook als je besluit het wel te doen. Ook moet je er rekening mee houden dat je de systeemsoftware niet update, dat verwijdert de softmod weer.

Als je bedoelt dat je je Wii dusdanig om wilt bouwen zodat je spellen vanaf een harde schijf kunt spelen, dan heb je hier een tutorial: http://www.wiihacks.com/recommended-faqs-guides-tutorials-only/27305-loading-playing-wii-backup-games-usb-hdd-softmod-only.html

Ik heb het een aantal weken terug ook gedaan, en bepaalde handelingen zijn best wel tricky! Vooral omdat sommige aanwijzingen niet helemaal kloppen. Maar als je een beetje technisch verstand hebt (en Engels kunt) moet dit wel lukken. De spellen zet je op een USB stick met een programmaatje, wordt ook uitgelegd (gaat overigens erg snel!). Ik kan het je alleen maar aanraden, want je maakt van je Wii echt een allround entertainment apparaat. Let wel op, het kan natuurlijk ook mislopen! Of je je Wii dan nog kunt herstellen is niet zeker. Dus weet waar je mee begint. Gelukkig gaat het modden meestal zonder problemen.