pc foutmelding, zie omschrijving, hoe los ik dit op? ik heb de pc aan staan, ben alleen op internet bezig en plotsling word het beeld blauw. melding:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 19
BCP1: 00000020
BCP2: ADA51890
BCP3: ADA51890
BCP4: 0A000201
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini081211-01.dmp
C:\Users\ric\AppData\Local\Temp\WER-123100-0.sysdata.xml
C:\Users\ric\AppData\Local\Temp\WER3ADD.tmp.version.txt

ik weet echter niet wat ik met deze info moet doen, zijn er verkeerde instellingen? of waar kan ik de fout herstellen?
de melding of oorzaak verschilt, deze melding kreeg ik ook : irql-not-less-or-equal .. kan iemand mij zeggen wat ik hier aan kan doen, als ik een spel speel of met iemand op msn zit is het niet leuk dat de pc zo uitgaat.
deze pc is vista met serverpack2 orgineel cd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Volgens mij zit er een fout in het interne geheugen. Deze moet je meenemen naar de winkel en kunnen/moeten ze deze controleren op fouten en dan ook vervangen.
Komt vaker voor met foutieve interne geheugen moduled die een blue screen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is the blue screen of death. Onstaat of door een virus, of door defecte hardware.

Eerst zou ik kijken of het een virus is. Download HitmanPro 3 (gratis) en doe een scan.

Vervolgens is het naar alle waarschijnlijkheid 1. Je harde schijf of 2. Je werkgeheugen.

Ik zou zelf eigenlijk een nieuwe computer kopen als het geen virus is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Hoe kan je nou een scan doen met die blauwe schermen?
Een een nieuwe PC kopen is belachelijk. Je koopt ook geen nieuwe auto als je een lekke band hebt. -1.
blue screen of death , kan eigenlijk niet veel kwaad, het treed op bij een hard of software fout, heb je voor die fout nieuwe soft- / hardware geinstalleerd?
Dan moet je de fout daarin zoeken
Het systeem terug zetten naar een eerder stadium (datum) lost meestal de zaak ook al op
En een nieuwe computer kopen uhm dat is echt geen goeie raad
Komt vaak voor en na herstel geen enkel probleem meer
Succes