Als je laptop veel te traag haat hoe kan je de laptop sneller laten werken?

mijn laptop gaat veel te traag en wat moet ik doen voor hem sneller te laten werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Het beste antwoord

Dan is je harde schijf waarschijnlijk te vol. Verwijder alles wat overbodig is: Foto`s, spelletjes, programma`s. Het zijn er vaak meer dan je denkt. Dit zou moeten helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Laat de virusscanner eens draaien.

Verder helpt het als je de laptop eens goed opschoond. Bijv met ccleaner. Daarnaast overbodige software en bestanden, die je nooit gebruikt, verwijderen.

Mocht dit alles niet het gewenste effect hebben, dan kan je er ook nog voor kiezen, om windows opnieuw te installeren. Wel eerst even een back-up maken, van de bestanden, die je wilt behouden natuurlijk.
12 jaar geleden
Hoelang heb je je laptop al? Laptops gaan meestal niet lang mee.. Je kunt je harde schijf opschonen, misschien dat dit helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.ccleaner.nl wil ook helpen en defragmenteer de harde schijf en haal alle toolbars er van af en andere programma's die je niet gebruikt dit alles zal ongetwijfeld helpen

Toegevoegd na 1 minuut:
bedoelde www.ccleaner.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opnieuw windows installeren wil wel eens helpen.
Ik heb het zelf toevallig ook gehad vorige week. Doordat je laptop te veel cookies en andere kleine rommel bestanden opslaat, word ie traag. Opnieuw windows installeren kost wat moeite (je bestanden veilig stellen die je wilt bewaren), maar het is het waard. Loopt hierna weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de laptop traag loopt wegens software kan je volgende programma's eens uitvoeren.
Ze zijn gratis en hebben hun dienst al erg bewezen:

- CCleaner
1) Cleaner uitvoeren
2) Register opkuis doen
3) Bij Tools => Uninstall kan je nagaan welke
overbodige software je kan verwijderen
4) Bij Tools => Startup kan je programmas die mee
opstarten met je Windows uitschakelen.

- Defraggler
1) Volledige defragmentatie laten doen

- AD-aware/Spybot S&D
1) Scant naar malware, spyware en andere rommel.
De gevonden errors kan je hiermee verwijderen

- AVG free antivirus
1) Scant naar virussen.
De kans is klein maar je kan het maar proberen.

Al deze programma's zijn makkelijk te installeren via volgende website:
http://ninite.com/

Als de laptop traag loopt wegens hardware:

- Geheugen aanschaffen:
De prijzen van het geheugen staan erg laag en het wordt al gauw interessant om wat extra geheugen aan te schaffen. Zit je onder de 4GB aan geheugen zou ik zeker niet twijfelen.

! laat je eventueel wel bijstaan door een expert bij het aanschaffen van geheugen zodat je zeker bent dat je het juist koopt !