Ik wil mijn Sony Vaio (vpcF22S1E) wegdoen om een macbook Pro 15" te kopen. Nu wordt mijn resolutie 1680x1050 ipv 1920x1080. Zal dat veel verschil zyn?

GPU wordt dan ook een ATI Radeon 6750 ipv nVidia GT540

Ik ga er dus op achteruit.. Maar zal dat veel problemen opleveren? Met films krijg ik zwarte randen en alles zal iets groter zijn..

Maar naast dat heeft het dan nog nadelen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor mensen die willen weten waarom ik mijn high-end Sony Windows pc wegdoe:

Ik doe een grafische opleiding (HBO Multimedia) en een Mac werkt op grafisch gebied gewoon stukken fijner. Daarnaast vind ik heel mac OS gewoon leuk en fijn(er) om mee te werken dan Windows..

Maar ik wil weten of de specs van de Macbook, zoals de resolutie, niet een nadeel wordt t.o.v. mijn high-end Sony

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk niet dat dat een probleem gaat zijn. OS X is goed geoptimaliseerd voor de hardware, dus zal sowieso lekkerder lopen dan dat je gewend was. Wat betreft de resolutie is het een beetje persoonlijk. 1680x1050 is echt niet weinig voor een laptop. 1920x1080 is wel groter, maar ik denk niet dat je heel veel merkt van het verschil (zoveel is het nou ook niet).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100