Wat moet ik precies doen om een nieuw font (lettertype) aan de gang te krijgen?

Zojuist een font gedownload (tesla-regular.ttf) en dat bestandje verplaatst naar de map c:\windows\fonts.
Maar zelfs na herstarten van de computer, kan ik zowel in Word, Outlook en Kladblok dat font niet instellen. Het staat er doodleuk niet bij in het lijstje met lettertypes. Is er een trucje om het aan de gang te krijgen? Blijkbaar is het niet zo simpel als ik dacht. (ik gebruik windows XP)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Daar moet je ze ook niet parkeren ; je moet ze in de map stoppen 'fonts' (lettertypen) in je configuratiescherm.
Start-instellingen-configuratie-lettertypen (in de NL-versie).

Nadat je het font dar hebt neergezet, selecteer je het, klik je op 'bestand' en dan 'nieuw lettertype installeren'.

Nu kun je overal op je computer waar je fonts kan kiezen, die nieuwe fonts gebruiken (Office, Paintshop pro etc.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is exact dezelfde map, dus "herparkeren" hoeft niet.
Het installeren is wel nodig, zoals aangegeven. Het enige wat er gebeurd is dat het dan in de "Registry" wordt opgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Marleen! Ik ben er met dit antwoord (en ook de toelichting van Compris) helemaal uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Marleen!

Andere antwoorden (1)

Als je het download is het meestal nog een .zip.
Misschien is dat de stap die je hebt over geslagen.
Verder werkt het inderdaad ook wanneer je het font gewoon in de directory c:\windows\fonts zet. Mits het het goede bestands type is en uitgepakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het font nog wel even installeren. MEestal kan dat door gewoon met rechts erop te klikken en te kiezen voor "installeren".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest nog even installeren witteMus; dat heb ik dus van Marleen geleerd. En aan de zip lag het ook niet, maar wel een plusje voor de moeite.