in hoeveel tijd moet erfenis geregeld zijn?

Mijn oom is 18 maanden geleden gestorven en nog is de erfenis door de notaris niet uitgekeerd.Hoe is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben je erfgenaam?

Het beste antwoord

De rente is voor de erfgenamen en niet voor de notaris. De notaris geeft bij afhandeling een specificatie hiervan en van de verdeling, deze specificatie begint met (laten we het makkelijk houden) geld + rente en dan krijg je de verdeling te zien.

Als je het te lang vind duren kun je altijd de notaris bellen hoever zij zijn met de afhandeling en waar ze nog op wachten. Misschien wil één van de familieleden niet tekenen voor de verkoop van het huis of is het niet eens met iets. Heb ik zelf een paar jaar geleden meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar staat geen vaste tijd voor soms kan het lang duren eer b.v. verre verwanten in het buitenland zijn opgespoord, die willen dan weer weten of ze zullen tekenen of niet (laat de erflater geen schulden na?) enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Flap;

Achttien maanden voor de afwikkeling van een erfenis is niet ongebruikelijk. Het kan, als je een slimme fiscalist adviseert soms zelfs handig zijn als het wat langer duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Notarissen proberen het laaaaaang te rekken, dan vangen zij de rente over het geld. Maar eht kan jaren duren. Hoorde op TV (dacht de rijdende rechter ) laatst een verhaal van 45 jaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie bron
http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=42
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij wachten al 4 jaar,alleen omdat een persoon de rest van de familie verdenkt van fraude,en zet ze handtekening niet.(de opgebouwde rente is voor de erfgenamen.