Is het mogelijk om de touchpad van een laptop uitgeschakeld te houden nadat je de computer weer opnieuw opstart?

Ik heb een laptop, Acer Aspire 8930. Met de Fn + F7 toets kan ik zorgen dat de laptopmuis, dat touchpad uitgeschakeld wordt. Dit is erg fijn aangezien ik voornamelijk een losse muis gebruik en ik vaak met typen over de laptop muis heen ga.

Nou vroeg ik me alleen af of het ook mogelijk was om te zorgen dat de computer die ingebouwde laptopmuis automatisch uitschakelt nadat hij is opgestart. Hij staat namelijk altijd weer aan als ik mijn computer aan zet, maar dit ergert me best wel.
Ik weet namelijk dat het mogelijk is de computer automatisch programma's te laten opstarten bij het opstarten van de computer, vandaar de vraag of dit ook kan.

Ik kan uiteraard de stuurprogramma's deïnstalleren van de laptop muis, maar dat doe ik liever niet omdat dat onhandig is voor die keren dat ik hem net wel moet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

dat moet lukken als je onder systeem >apparaatbeheer de driver uitzet. Is ook makkelijk want als je het nodig hebt schakel je hem weer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wou ik nou net gaan plaatsen xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dus je driver blijft bestaan met mijn oplossing, je zet het alleen uit, een maal klikken en het werkt weer. Precies wat je wilt. Alles blijft bij het oude.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werkt om Fn F7 heen, en bij het opstarten behoudt hij dus de instelling.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dat niet mogelijk is. Je kunt wel de software van de muis verwijderen dat heb ik namelijk gedaan. Maar zorg dan dat je wel een cd hebt met de driver software. Dan kun je hem altijd weer installeren als je hem nodig hebt of bij eventuele verkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet in de Bios uit kan zetten, wil nog wel eens een plakbandje over het platte aansluitkabeltje helpen (zodat hij gewoon hardwarematig niet meer aangesloten is en geen kortsluiting kan maken).