Is het niet verplicht om in een digitale nieuwsbrief ook een link te vermelden waar men zich kan afmelden?

Ik heb ooit eens meegedaan met een enquete van SBS waarna ik van veel instanties nieuwsbrieven kreeg. Bij de meesten kon ik mij wel afmelden maar er zijn er ook wat die geen link daarvoor in hun nieuwsbrief hebben staan. Ik dacht dat dit verplicht was?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoi Hen3ette, Je hebt gelijk wat je vermoedens betreft. In vaktermen noemen we zoiets een opt-out. opt-in = optie voor inschrijven voor nieuwsbrief opt-out= optie voor uitschrijven van nieuwsbrief Zowel de opt-in als opt-out zijn wettelijk verplicht Advies1: Vaak staat er ergens op de nieuwsbrief wel een e-mailadres vermeld, en ik adviseer je naar dit adres te mailen en duidelijk te maken dat je niet meer wenst nieuwsbrieven te ontvangen. Advies2: Je kunt een klacht indienen bij Spamklacht https://www.spamklacht.nl/ Met vriendelijke groet, Susanne | Moshi-Toshi E-mailmarketing

Al deze instanties hebben formeel toestemming moeten vragen, of dat jij vanaf 1 oktober deze mailing nog wilde ontvangen. Omdat dit juridisch vanaf 1 oktober spam en dus strafbaar is...

Ja, dat is nu wel verplicht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100