Hoe kan je achterhalen wie een twitteraccount bezit?

Ik wil een twitteraccount hebben die al bezet is. Ik heb een tweet gestuurd of ze het account willen afstaan, maar daar wordt niet op gereageerd. Is er op een of andere manier te achterhalen wie dat account heeft geclaimd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je je de moeite kunt besparen; je hebt denk ik niet meer rechten op die naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag alleen OF het te achterhalen is. Mijn bedrijf heeft die naam. Ik zou het graag willen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, VDijken. Iemand doet zich inderdaad voor als mijn bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand onrechtmatige dingen doet (zich voordoen als jouw bedrijf) is dat strafbaar. Als hij toevallig die naam gekozen heeft en gewoon zijn eigen tweets stuurt kun je daar weinig aan doen.
Twitter zal jou niet zomaar persoonlijke gegevens van een klant geven.
Waarschijnlijk zul je een juridische procedure moeten volgen en dus beginnen met aangifte doen bij de politie.

Het beste antwoord

Als iemand onder jouw(bedrijfs)naam zich voor jou(w bedrijf) uitgeeft, dan kun je klagen bij Twitter zelf.
Mark Rutte heeft net succesvol een satirische account in zijn naam laten blokkeren: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/3107651/2012/01/05/Rutte-sommeert-opheffing-satirisch-twitteraccount.dhtml
Als jij een redelijke algemene naam wilt gebruiken die al in gebruik is bij een ander (die zich niet voor jou uitgeeft) heb je pech en zul je een creatieve oplossing moeten bedenken voor een eigen, originele naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen als via dat twitteraccount een voor jouw bedrijf nadelig bericht is uitgestuurd. Of als het zich voordoet als jouw bedrijf en je juridische stappen kunt nemen om er achter te komen.