Kun je ook een audio-CD branden op een DVD+RW-schijfje?

Ik heb een aantal mp3'tjes op mijn computer staan waar ik graag een audio-CD van wil maken (om af te spelen in cd-speler). Nu kom ik erachter dat ik geen lege CD'tjes meer heb, maar nog wel lege DVD'tjes (DVD+RW 4.7GB). Kan ik op zo'n leeg DVD'tje ook de mp3'tjes branden, om deze af te spelen in een cd-speler? En zo niet, kan ik ze dan wel afspelen in een DVD-speler? Alvast bedankt voor een antwoord!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.2K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk leest je cd-speler de dvd niet, maar je dvd-speler of cd-rom speler leest de dvd wel gewoon hoor.

Het antwoord is dus ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. op nero jukebox kun je een hele grote cd maken op een dvd. met iets van 600 nummers.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een muziek CD op een DVD branden, alleen kunnen lang niet alle CD spelers hem dan afspelen.
CD spelers kunnen trouwens ook niet altijd MP3 bestanden afspelen, alleen de modernere hebben soms die mogelijkheid.
Een DVD speler kan uiteraard wel DVD's afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er nog geen echt goed antwoord bij stond.

MP3 → WAV → CD → CD-speler OK

MP3 → WAV → DVD → CD-speler NEE
Een gewone CD-speler kan geen DVD schijfjes lezen. DVD schijfjes worden met een andere frequentie laser gebrand wat kleinere putjes geeft. Ik geloof ook niet dat het mogelijk is een DVD schijfje te forceren om als CD schijfje te branden. Zelfs als dit wel zou kunnen bestaat een DVD schijfje uit andere materialen wat waarschijnlijk het teruglezen na zo'n geforceerde actie problematisch maakt.

MP3 (als data) → DVD → DVD-speler OK
Denk dat zeker tegenwoordig zo'n beetje elke DVD-speler MP3 bestanden kan afspelen.

Toegevoegd na 4 minuten:
MP3 → WAV → DVD → DVD speler lijkt me daarom ook een onzinnige mogelijkheid.

p.s. Met WAV bedoel ik dat er een audio schijf wordt aangemaakt met tracks zoals op een regulier CD'tje wat in essentie WAV bestanden zijn.