Kun je een laptop na laten kijken zonder officiële papieren van de computer? Hoe duur zal dat kosten?

Mijn vader, die aan de snelweg werkt, heeft laatst langs de snelweg een tasje gevonden, in dat tasje zat een Mac powerbook g4 en de oplader daarvan, de laptop was een BEETJE vochtig, en toen we hem, nadat we hem hebben laten drogen, aan het stroom gezet.. Hierna deed hij echter niets meer, geen licht of geluid signaal, niks niet. De laptop zelf is echter aan de buitenkant nog helemaal on goede staat en de oplader ook. Waar zou ik ondanks dat ik geen eigenaars papieren de laptop na kunnen kijken? We waren trouwens de laptop net op het netstroom aan aan het sluiten, toen sloegen de stoppen van de woonkamer door, er is dus blijkbaar sprake van waterschade, en de laptop zal nu sowieso stuk zijn, wat zullen de kosten zijn? DE OUDE EIGENAAR VALT OVERIGENS NIET TE ACHTERHALEN!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.doormijverloren.nl/zoek-verloren-voorwerpen-op-categorie-en-subcategorie.php

Het beste antwoord

Tuurlijk kun je hem laten repareren zonder papieren.
Moet je wel naar een winkel gaan waar ze alleen repareren, als je bijv. naar mediamarkt gaat zullen ze hem opsturen, en dan heb je wel een garantiebewijs nodig.

Overigens denk ik dat het bijna niet te repareren valt als je zware waterschade hebt. Dan zal min. de helft van de hardware vervangen moeten worden, en dat is vooral bij een laptop bijna onmogelijk. En als het al kan, zal dat niet goedkoop worden. Dan ben je zo €300,- kwijt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat is de powerbook op dit moment lang niet meer waard.
Hij is erg verouderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat kan wel; officiele papieren voor laptops bestaan zowieso niet.

hou er rekening mee dat de oude eigenaar aangifte van vermissing gedaan kan hebben. informeer de politie van je vondst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Repareren kan altijd wel maar ik vrees dat voor een g4 reparatie in een officieel store je een complete laptop kan kopen.
het is de moeite niet meer waard geloof me
als ie na een tijd echt drogen nog werkt leuk maar
zoniet weggooien de lader levert misschien nog wat op ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lader is ook vochtig... Maar wat als ik bij een andere reparatie service langsga?
capthavoc
12 jaar geleden
Het is een apple dus alleen een apple dealer zal dit kunnen.
maar geloof me het is de moeite niet waard
apple werkt tegenwoordig alleen nog met intel
en de powerpc is helemaal uit en out of service
laat hem echt nog een tijd drogen misschien heb je nog mazzel maar anders helaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een PowerBook G4 kost gemiddeld 200 euro. Reparatie is duurder dan de waarde op dit moment. En al repareer je de laptop dan heb je er op dit moment toch niet zoveel aan. De specs zijn outdated. Wat je zou kunnen proberen is naar een computerwinkel gaan en dan de harde schijf te controleren. Meestal kunnen ze de hele schijf uitlezen. Maar denk niet dat het veel nut zal hebben. Ga effe langs de bureau en vraag of er een soortgelijk laptop wordt vermist.