Hoe maak ik in Excel de regel "als hoger dan, maar niet hoger als"?

Ik heb een beetje gegoogeld maar wordt er niet veel wijzer van.
Ik heb nu de formule "=ALS(E7>14;E7-14-(E7-18);0)", m.a.w. als de waarde in E7 hoger is dan 14 dan maakt Excel de som "E7-14-(E7-18)".
Ik wil dat Excel deze som NIET meer uitvoert als de waarde van E7 hoger is dan 18.
Hoe verwerk ik dit in de formule?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
=ALS(E7<19;ALS(E7>14..enz;0);0)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
=ALS(E7<19;ALS(E7>14;E7-14-(E7-18);0);0)
Hier helemaal.
(op mobiel was me net te veel werk) :p
Dus alleen bij 15, 16, 17 en 18 doet ie het. Dat kan je net zo goed i.p.v.:
E7-14-(E7-18) daar een 4 neerzetten :)
=ALS(E7<19;ALS(E7>14;4;0);0)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ je,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan kom ik uit op een resultaat van "onwaar" terwijl er in E7 17.5 staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, werkt ook niet.
Misschien is de vraag niet helemaal duidelijk of moet ik deze anders stellen.

Antwoorden (1)

"=ALS(E7>14;E7-14-(E7-18);0)",
Ik begrijp niet precies wat je wilt. Wat je hier hebt gebakken is gelijk aan:
=ALS(E7>14;E7-14-E7+18;0)
=Als(E7>14;4;0)
dus: als E7 groter is dan 14 dan 4 anders 0.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil voor elkaar krijgen dat Excel de som "E7-14-(E7-18)" uitvoert als de waarde van E7 tussen 14 en 18 ligt, en anders 0 geeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
=ALS(EN(E17>14;E17<18);"Ja";0)
Als E17 groter is dan 14 EN kleiner dan 18 dan verschijnt hier de tekst "Ja" anders een nul. Vervang in de formule "Ja" door de gewenste berekening.
Stuur me maar even een berichtje als het niet lukt.
Vr. gr.
Henkaren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PS
De berekening moet je niet tussen aanhalingstekens zetten. Alleen tekst zet je tussen aanhalingstekens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat mijn hele berekening gewoon niet klopt. M.a.w. jouw formule die klopt dus, de fout die ligt bij mij.
Ik ga d'r nog even over nadenken, misschien dat er binnenkort nog een vraag komt of dat ik jou een PB stuur ;)