Hoe zorg ik er voor dat in (Word 2007) de pagina's niet steeds naar beneden schuiven als je tekst typt?

Dat je de tekst op een pagina zeg maar vastzet, zodat je niet steeds je opmaak hoeft te veranderen als je iets getypt hebt.

Excuses voor de onduidelijkheid, maar ik weet het niet beter te verwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je "insert", deze knop zit boven delete. wanneer je dan typt vervangt hij de volgende letter met de letter die je ervoor typt...

Antwoorden (2)

Het lijkt mij dat jij bedoelt dat je de tekst die je al had, op één pagina wilt houden. Dat bereikt je door vóór die tekst een paginaeinde te typen. Dat doe je in Word met control-Enter. Dan blijft dat punt het begin van een nieuwe pagina, ongeacht wat je er nog vóór typt. (Het wordt dan alleen het begin van je 2e, 3e, 4e enz. pagina.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als be je hoofdstuk titel altijd bovenaan de pagina wilt hebben, kan je met control + enter een 'hard pagina einde' invoeren. Alles wat na de control + enter komt zal altijd bovenaan een nieuwe pagina beginnen.

Geavanceerder zijn de instellingen gebruiken bij opmaakprofielen. Er zitten in word van dit opmaak linkjes, zoals Kop 1 ed. Bij de instellingen kan je aangeven dat deze altijd op een nieuwe pagina moeten beginnen

Een derde optie is om secties te gebrjuiken. Door het invoegen van een sectie, kan je aangeven dat de volgende sectie bv altijd op een oneven pagina moet beginnen.

In de praktijk is het het makkelijkste om eerst je document inhoudelijk af te maken, en daarna de opmaak er in te zetten. (Eerst inhoud, dan uitlerlijk)