hoe zorg ik dat ik via de bluetooth/Wifi muziek kan afspelen op mijn Apple Airport?

ik heb een nieuwe Apple Airport nu kan je via Wifi draadloos muziek van mijn ipod/iphone naar dat apparaat en dan word de muziek afgespeeld via mijn audio installatie. nu wil ik dat dus doen maar ik krijg het maar niet werkende. maar hoe zorg ik dat het wel werkt?
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

De ipod/ iphone ondersteund geen bestandsoverdracht, streamen via bluetooth gaat alleen als je het apparaat gejailbreakt hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dit is een speciaal apparaat van apple waarmee je je muziek kan beluisteren via je geluidsinstalatie via wifi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iphone en ipad kunnen ook onderling geen bestandsoverdracht hebben, je kunt wel vanaf je pc via itunes streamen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, rasg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn excuses... ik heb meerdere keren geprobeerd vanuit een iphone muziek naar mijn ipad te kopieren via wifi, lukte nooit terwijl het met andere phones wel ging, er werd mij gezegd dat apple dit niet ondersteunde... dacht dat dat klopte.. vandaar mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah... o.k., nu snap ik het, want je hebt het over iets anders.
Met iCloud en iOS 5 gaat dat nu wel, toch? Zelf nog niet geprobeerd, maar dit is waar Apple steeds zo over loopt te snakkeren (Gronings). Op mijn Mac moet ik voor iCloud echter Mac OS Lion hebben, en dat komt er niet op, na en teleurstellende poging van upgraden en weer downgraden naar Snow Leopard.
Je moet het op je sterio aansluiten. Dan op je iphone/ipod touch als je muziek afspeelt rechtsonder op een icoontje drukken(staat naast het 'volgende' tekentje. Dan 'airport' aantikken. Dan zou 'ie het als het goed is moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alvorens je Airport Express muziek kan afspelen (AirPlay), zul je even een paar instellingen moeten nalopen of instellen.

In het Airport-configuratieprogramma ga je naar Handmatige instellingen > Muziek en vink je AirPlay aan. Dan vul je een naam in, zoals in de afbeelding hieronder. Dan op OK klikken en alle instructies die verschijnen opvolgen om de Airport Express klaar te maken.

Hierna kun je in iTunes of op je iOS apparaat (iPod touch, iPhone, iPad) bij het spelen op een speciaal symbool klikken om het afspelen op te leiden via AirPlay.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar hij vind mijn Airport Express niet in dat programma waarom niet? moet hij in de buurt van mijn PC hangen of kan hij ook ergens anders hangen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je sowieso wel verbonden met de Airport Express?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de AE 2e hands hebt gekocht, reset hem dan even in fabriekswaarden. Dit doe je door met een puntig voorwerp het reset knopje in te drukken en hem dan in deze staat in het stopkontakt te steken en het knopje een seconde of 5-10 ingedrukt te houden. Daarna verbinding maken via WiFi en de instellingen even nalopen, beveiligingen aanzetten. Vergeet als je ermee op het internet gaat ook de firewall niet, de AE heeft die ook aan boord.