hoe activeer ik mijn grafische kaart

Ik heb nu Intel 3000 kaart aan staan maar ik wil mijn ATI radeon hd 6770m aan hebben. Dus kan iemand mij in simpel Jip en janneke taal uitleggen hoe dat moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat deze niet aanspring tijdens het gamen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neeh wat er is ziek veel lag als ik minecraft op low settings speel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naam van de laptop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HP dv7 6190 ED (dit is mijn aller eerste laptop dus ik ben NOOB)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het gevonden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb antwoord gegeven.

Het beste antwoord

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02948560&tmp_task=solveCategory&cc=us&dlc=en&lang=en&lc=en&product=5118761

Hier wordt het uitgelegd, waarschijnlijk is het spel wat je speelt OpenGL (ipv. direcX) dan werkt het niet. Er staat uitgelegd hoe je het voor elkaar krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de moeite ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door dit antwoord is mijn grafische kaart geactiveerd.

Andere antwoorden (2)

Eerst download je de drivers vd website vd fsbrikant. Je moet daarna naar hardware in het configuratiescherm gaan om daar de oude kaart uit de lijst verwijderen. Daarna installeer je de drivers die je gedownload hebt en volg je de instructies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het verstandig om dan eerst een back-up te maken of niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een back up is altijd erg handig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook al geprobeerd configuratie scherm- beheren- en dan zoiets als grafische adapters- dan Intel 3000 alleen als ik die uitzetten wordt mijn scherm heel raar
ik vermoed als ik het zo hoor dat je de nieuw kaart er in hebt gedaan kabel aangesloten en voila ,..... geen beeld

wat je moet doen is dit
sluit je kabel weer aan op de oude videokaart ik vermoed dat dat een onboard kaart is ?
start op en ga naar je bios settings
dus dell of f2 ??? tijdens het opstarten zie je dat wel

als je eenmaal het bios scherm zit
moet je op zoek gaan naar de optie graphic card onder extra optie ? even goed zoeken
vermoed pci e ?? videokaart misschien AGP ?
internal of external dat is de optie die je moet veranderen
zet hem op external
f10 save en exit en reboot
nu zou je kaart moeten werken als zal de oude opeens ook werken
sluit de pc weer af
sluit je kabel weer aan op de nieuwe videokaart
en installeer eventueel de driver, als je windows 7 hebt doet ie dat meestal wel vanzelf via windows update
of via de cd die je er bij hebt gekregen.

succes
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een laptop dus daar is het denk ik anders bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet het zeker allemaal automatisch werken. In windows draait gewoon de Intel HD, als nodig springt de 6770M gewoon vanzelf in.
capthavoc
12 jaar geleden
inderdaad maar vraag je dan eerst af welke videokaart er dan werkelijk in je laptop zit ? dat er een driver geinstalleerd is wil niet zeggen dat die er ook werkelijk in zit
het is namelijk zo dat er maar 1 merk video kaart in zit een laptop heeft er nooit 2 hooguit 2 monitoren
dus probeer deze ga naar start
configscherm
systeem
hardware
apparatenbeheer en verwijder beide videokaart !
je krijg dan de waarschuwing maar dat is logisch
na het opnieuw opstarten zal windows vanzelf de juiste kaart terug vinden
misschien tijdelijk met wat grotere iconen
als dat zo blijft kijk dan even onder windows update optionele download als je vista of windows 7 hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit werkelijk een radeon hd 6770m in. Maar moet ik het perse verwijderen want als ik mijn Intel 3000 uit doe dan word alles opeens feller en iconen worden groter. Moet ik dan wachten ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig zitten er bijna altijd twee GPU's in een laptop (sinds intel iX een geintegreerde GPU in zijn CPU meelevert).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik heb wel zelf een driver geinstalleerd VIA ATI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je moet niks verwijderen, je moet even luisteren. Je bent met windows bezig, de Intel HD3000 GPU doet netjes zijn werk tralalalalala, je start met het spelen van BF3, BAM de 6770 schiet vanzelf aan en de Intel gaat vanzelf uit. Allemaal automatisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik heb helemaal niet het idee dat hij dat daar werkelijk doet. Want ik kijk filmjes op YouTube over precies dezelfde kaart alleen die van mij presteert veel slechter.
capthavoc
12 jaar geleden
probeer toch dan die ati ook te verwijderen en te rebooten om eenverse set driver te klaren en probeer toch de driver van windows update zelf
al die ati stuurprogramma troep gebruik je bijna nooit
kijk anders ook even naar beeldscherm instellingen als je resolutie te laag is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liefst wil ik dat mijn radeon de hele tijd alles runt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beeldscherm instellingen 1600x900 (hoogste)
capthavoc
12 jaar geleden
als na een reboot je toch blijkt te beschikken over een intel en een radeon
wat me vreemd lijkt maar ja als je echt het nieuwste van het nieuwste hebt loop ik wat achter op de laatset ontwikkelingen zo rijk ben ik nu ook weer niet
zet dan de intel uit in apparatenbeheer
rechtsklik uitschakelen
maar verwijder niet de driver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar STEL als ik mijn Intel verwijder dan doet mijn ATI al het werk of niet.
capthavoc
12 jaar geleden
ik ga ervan uit dat als je de intel uitschakeld ,(niet verwijderd) dat de ati het gewoon overneemt
tenzij je foutmelding krijgt het kan zijn dat je sommige games toch even moet herinstalleren maar dat is maar een klein kans
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik ga alles morgen proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@captcha: http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_HD_Graphics In principe heb je nu dus vaak een laptop zonder dedicated of onboard graphics (maar CPU integrated) of een die uitgerust is met dedicated en CPU integrated.