Mijn harde schijf raakt continu voller, terwijl ik niks download of dergelijk. Wat kan ik hieraan doen?

Op mijn harde schijf zet ik geen nieuwe programma's, maar maak hem juist steeds leger. In het begin is de harde schijf dan ook echt leger, maar na een uurtje is die weer een gigabyte voller. Ik gebruik ook steeds ccleaner. Wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor alle antwoorden, maar geef graag een antwoord met oplossing. Als er alleen een probleem wordt vermeld, maar geen oplossing heb ik er niets aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je pc maakt geheugendumps voor als ie in slaapstand gaat, die dump wordt net zo groot als je interne geheugen. Wil je dat niet zet dan bij energiebeheer de pc op altijd aan. Hij gaat dan niet meer uit zichzelf in slaapstand, je kan hem natuurlijk nog wel zelf uitzetten. Met cccleaner kan je die geheugendumps dan verwijderen. Als het goed is komen ze dan niet meer terug.

Defragmentatie uitvoeren.

Probeer eens een schijf defragmentatie die zet de bestanden dichter bij elkaar zodat je meer vrije ruimte hebt. Waar het verschil van een gb vandaan komt kan ik ook niet verklaren. Het kan zijn dat je veel surft op het internet waarvan je veel cookies aan overhoud. Maar dit kan nooit 1 gb zijn. Succes ermee

Internetopties-Geavanceerd-versleuteldepagina`s niet op schijf opslaan aanvinken. T kan van alles zijn defragmenteren wil wel helpen maar dat dat hoef je niet elke week te doen. En Ccleaner heeft ook uitgebreide opties heb je die ook aanstaan? Als je de windows installatiedisk nog hebt kun je ook eens proberen om je schijf helemaal te wissen, je hebt daar speciale programmatjes voor b.v Killdisk en speciaal voor Windows XP: DBAN. Wijst zichzelf kan wel lang duren denk aan 2 tot 4 uurtjes.

Het kan ook zijn dat je computer een back-up maakt van al je bestanden en daardoor raakt je computer steeds voller. dat heb ik ook met norton. maar door (windows)updates kan de schijf ook voller raken

Heb je het over de C schijf? Dan maakt windows waarschijnlijk tijdelijke bestanden aan. Zeker als je je PC nooit uit zet maar bv laat hibernate-en (slaapstand) dan worden veel tijdelijke bestanden gemaakt. Start je computer opnieuw op om dit soort bestanden te verwijderen. Ook kan je zoeken op je schijf naar bestanden die groter zijn dan bv 100mb. Kijk of dit echt relevant is. Als je in een uur een Gb kwijt raakt is er iets geks aan de ahnd, anders dan wat je met defragmenteren kan oplossen.

in oudere versies van windows (xp en ouder) waren er mappen met .dll files erg onoverzichtelijk. in vista en seven is er een standaard "container" bestand waar gelijke informatie in staat. zodra windows draait loopt deze container vol met al dan niet lege info na een uur 1gB, ik zou denken na een paar minuten hoog uit als hdd continu ten aller tijden vol loopt, is het verstandig de inhoud van deze map/mappen te controleren

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100