Zou je overstappen naar GV 2.0?

Stel dat één van ons, of een groepje van ons, een "GV 2.0" zou beginnen. Precies als deze GV, maar dan zonder regels en puntentellingen die zonder aankondiging zomaar worden aangepast. Op GV 1.0 wordt van allen aangepast, niet alleen zonder aankondiging vooraf (bijvoorbeeld twee weken vooraf), maar ook zonder melding achteraf.

Als GV 2.0 wat dat betreft fatsoenlijker zou zijn, zou je dan overstappen? Punten kunnen natuurlijk worden meegenomen, zodat daarover geen discussie ontstaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muiterij! Volg Rotaluclac! Eén voor allen en allen voor één!
AWM
14 jaar geleden
Weet je dat zo een site nog hardstikke ingewikkeld is, om in elkaar te zetten?

Het beste antwoord

Ik denk het wel. En laat die punten maar zitten.
Alleen, je moet je wel bedenken, helemaal zonder regels zal niet gaan. Er zijn altijd wel een paar zieke geesten die je website naar de knoppen helpen met teksten die niet te tolereren zijn...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct. Regels zijn nodig. Moderatoren zijn nodig, zowel om de regels te handhaven, als om de "zachte regels", de ongeschreven regels, te handhaven. Veranderingen in de regels zijn ook nodig, zeker bij een jonge site die in ontwikkeling is. Maar die veranderingen mogen wel op een wat fatsoenlijker manier worden doorgevoerd / gecommuniceerd. Nu lijkt het soms of GV slaat op de moderatoren, in de zin van GodenVerzameling. Aangezien ik de moderatoren niet kan modereren, "meta-modereer" in onze moderatoren door deze vraag te stellen.
AWM
14 jaar geleden
Heel goed. Maar ik vrees dat je geen antwoord krijgt. Want veranderingen aan website worden niet door de moderatoren bedacht. Moderatoren hier zijn vrijwilligers die zo goed zijn om Ilse gratis aan meer geld te helpen.
Mooi van ze.
Ik had wel eens gevraagd wie de moderatoren modereert, want die doen hier vrolijk mee. Maar ja, er zijn belangrijker zaken in deze wereld, uiteraard geen antwoord gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag, en alle antwoorden en reacties, zal beslist zijn opgemerkt door de maker(s) van GV. En zal dus de door mij gewenste invloed hebben. Dus, beste maker(s): wie de schoen past, trekke hem aan.

Andere antwoorden (10)

Ik zou het zeker overwegen. Wanneer is de site klaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ga meteen mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, in dat geval blijf ik hier:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Maar goed dat ik mijn punten mee kan nemen, want die zijn natuurlijk van grote waarde op de nieuwe site waar geen puntentelling is...

Niet dat ze nu van waarde zijn. Ik vind het onzinnig en het is alleen maar een publiekstrekker. En al die mensen die alleen maar punten binnensprokkelen en hun sociale leven laten voor wat het is, zijn niet echt nozel bezig.

Dus wat dat betreft, is eenzelfde site zonder puntentelling een verbetering.

Maar verder wil ik ook een lans breken voor de moderators, die deze site op enig niveau houden. Wat mij betreft kunnen ze nog wat strenger optreden. Want sommige mensen hier weten zinnen te formuleren, waar ik echt niet uitkom. Zonder punten en komma's en totaal verkeerde zinsopbouw, waarbij goed gespelde woorden een uitzondering zijn. Ik zal geen namen noemen, want jullie weten vast wel wie ik allemaal bedoel.

Maar over het geheel ben ik niet echt ontevreden hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja..!!!
Treed strenger op tegen mensen die géén goede zinnen formuleren,en komma's vergeten !!!
Kom, op, Suniram, maak, het, niet zo, spannend, en, noem,een, naam,
Nee, dan is het wat mij betreft einde verhaal. Ik vind het nu nog even een leuke gadget om mee te rommelen misschien voor langer ook wel maar dat weet ik nog niet. Tegelijk sta ik niet open voor een alternatief hierop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het overwegen waard. Als de GV 2.0 voor mij beter is als GV 1.0 dan zou ik dat zeker doen. Al moet het in de praktijk wel werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als GV2 beter zoou zijn dan GV1 en/of de mensen daar leuker zijn zou ik het wel doen. Maar vanwaar deze paleisrevolutie ineens. Ik ga een paar dagen op vakantie en jullie maken er een puinhoop van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan kom ik weer terug (onder mijn eigen naam)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder regels is een site als deze kansloos om lang te blijven bestaan. Vwb de puntentelling: ik denk dat je dit moet zien als een stimulans om goede antwoorden te geven. Het maakt er iets meer een spel van dan normaal. Echter daar moet je zeker niet teveel waarde aan hechten.

Of ik zou overstappen naar een GV 2.0 zoals je het noemt? Geen idee, dan zal ik eerst die site moeten zien om overtuigd te raken. Maar over het algemeen worden kopien nooit zo goed als het origineel. Neem als goed voorbeeld startpagina. Veel kopien zijn hiervan gemaakt, maar geen enkele is nu nog bekend.

Praktisch gezien heb ik ook bedenkingen: heb je een idee hoeveel werk het kost een site als deze te bouwen, te modereren en te promoten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje, het gaat niet om de regels, het gaat om het onaangekondigd wijzigen van de regels door de maker(s). Dat regels nodig zijn, en dat er toezicht moet zijn (moderatoren) - daarmee ben ik het volledig eens, dat zou beslist zo blijven op mijn (hypothetische) GV 2.0.
Natuurlijk kom ik kijken, zeker als ik mijn zuurverdiende punten mee mag nemen.
Wat kan ik op GV2.0 krijgen voor 500 punten? Een waterkoker krijg je er hier al voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt mij niet uit, ik heb geleerd daar overheen te lezen :-)
Waarom zou ik overstappen?

Er is toch niets mis met deze site?

Waarom moet iemand iets aankondigen over een punten telling? Ben je hier dan alleen voor de punten of om goeie antwoorden te geven?

Daarnaast ben je niet verplicht om vragen te stellen of antwoorden te geven. En als het je niet bevalt dan stel je je vraag toch ergens anders!

Een site zonder regels werkt niet dan krijg je alleen maar bagger op je site en dat wil je ook niet.

Zo'n website maken is het probleem niet maar je hebt mensen nodig om het te beheren c.q. te modereren.