Verbruik ik mijn mb internet terwijl ik wifi gebrui?

Bij mijn provider kpn heb ik een app gedownload,die aangeeft hoeveel mb ik verbruik. Ik zat alleen op wifi maar er staat dat ik wifi heb gebruikt en provider internet. Klopt dit wel of begrijp ik dit verkeerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit kan eigenlijk niet kloppen tenzij je apps gebruikt die alleen je 3G netwerk gebruiken om te verbinden met internet. Als dit niet zo is dan is het standaard dat je WiFi netwerk altijd voorrang krijgt. Dus je mobiele internet wordt niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe niet,
wifi zou mobiel internet over moeten nemen,

wil je het zeker weten? ga dan naar instellingen, draadloos en netwerken, en zet gegevensverbinding tijdens wifi uit :)

misschien heb je een keer je wifi verbinding per ongeluk verbroken door de kamer uit te lopen ofzo, (muren, deuren, geven het signaal slecht door)
en ben je toen onbewust verder gegaan op mobiel internet tot je weer signaalsterkte van wifi had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het mobiel Internet niet gewoon heel erg weinig? Mèt de Tabs kun je ook nog zien welke apps mobiel verkeer hebben gemaakt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee maar als je iets download wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in je scherm het wifi symbool ziet en niet een 3G of balkjes dan weet je zeker dat je wifi gebruikt en wordt er dus geen abonnements MB verbruikt. Waarschijnlijk een slechte app. Weet niet wat voor OS er op je telefoon zit maar er zijn ook apps die het onderscheid wel zien.