CLEar c mos elke boot?

Halo, Ik heb namelijk een erg irritant probleem.
IK heb net een nieuwe pc gemaakt , met volgende specs , maximus iv extreme , i7 2600k , 2x2 gig corsair.
Steeds als ik em boot valt ie na 2 seconden uit, klik ik op de clear cmos button dan boot ie , moet ik eerst naar bios , exit bios en dan boot ie pas naar windows.... & Ja mijn voeding is goed genoeg.
thx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Houdt ie wel je instellingen vast in bios ? F10 save and exit ?
zit je bios batterij wel goed vast ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel dat weet ik dus niet :S er zijn meerdere mensen met dit probleem. Exit and discard changes doe ik dan. Als ik iets probeer te veranderen van ram snelheid ofso zegt ie steeds overlock failed. Ram is 2000mhz , word terug gezet naar 1333 en kan em niet verder zetten :s
capthavoc
12 jaar geleden
je moet exit and save change doen ook al gaat ie terug naar 1333 mhz
zorg er eerst maar voor dat ie op normale snelheid goed loopt
deed ie dat wel ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar als ik em boot , Dan komt ie in bios en moet ik save & dont change want ik moet naar m'n windows. Als ik dan save doe na dat ik mijn ram hoger heb gezet zegt ie steeds 'failed'
capthavoc
12 jaar geleden
probeer eerst nog niet die ram op te kietelen zet hem desnoods of default of save settings
en kijk gewoon of hij dan normaal werkt voor hetzelfde geldt hoef je het in bios niet eens op te krikken maar doet ie dat vanzelf . ik geef je PM ? met msn ?
ik wil eventueel met teamviewer wel even meekijken erg leuk i7 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dankje wel ! Ik geef je alle info
Waarschijnlijk batterij op moederboord leeg