Dat zijn hashtags.

Hashtags zijn een soort labeltjes die je aan je tweet (twitterbericht) kunt hangen om aan te geven dat het over een bepaald onderwerp gaat. Wil jij bijvoorbeeld iets twitteren over De Wereld Draait Door? Voeg dan aan je bericht de tekens #dwdd toe.

Met behulp van de zoekfunctie van Twitter kunnen je op #dwdd zoeken. Je krijgt zo in één keer alle andere berichten van DWDD-kijkers in beeld. Zo kun je lezen wat anderen op te merken hebben en met elkaar discussiëren. De webversie van Twitter maakt van deze hashtag trouwens automatisch een link naar de zoekopdracht.

Toegevoegd na 16 minuten:
#in staat voor LinkedIn.

(www.linkedin.com)