Ik kan niet meer emails verzenden via oulook express!foutnummer 0x800CCC0e

Ik heb al geprobeerd via microsoft site maar die hebben over opdrachtpromt op de Exchange Server-computer????
We hebben window's xp met een vleugje vista ( ha ha ha sorry duidelijker kan ik niet zijn, heb er geen verstand van hihihi)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

De client maakt verbinding met een poort die geblokkeerd is of die niet beschikbaar is voor de e-mailserver. Als de client een bericht probeert te verzenden, is poort 25 de geblokkeerde poort. Als de client een bericht probeert op te halen, is poort 110 de geblokkeerde poort. Raadpleeg het foutbericht voor het protocol en de poortnummers.

Kortom, je kunt bij het verzenden geen contact maken met de mailserver.
AWM
14 jaar geleden
Als je mail wilt versturen met MS Outlook krijg je de foutmelding 0x800CCC0E. socketsfout 10060.

Deze melding verschijnt indien de mailserver voor de uitgaande mail in het mailaccount onjuist is ingesteld of indien het poortnummer voor uitgaande mail 25 is geblokkeerd (firewall, virusscanner, ISP).

Sommige ISP's (de internet connectie leveranciers) staan het niet toe dat e-mail wordt verzonden buiten de eigen mailserver om van deze ISP. De poort 25 voor uitgaande e-mail wordt dan geblokkeerd. Op zich is dat geen bezwaar (kwaliteitsverschillen zijn nooit aan de orde), gebruik voor de uitgaande mailserver gewoon de mailserver van de ISP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hebben wij ook gehad
ben je misschien op de webmail geweest van je provider en heb je niet goed uitgelogd dan kan het zijn dat outlook express niet goed meer werkt
een andere optie is je outlook opnieuw installeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij een kennis een keer meegemaakt dat de host poort 25 gesloten had en een andere poort ter beschikking heeft gesteld voor het emailverkeer.

Dit was ruim van tevoren aangekondigd. Zo ruim dat mijn kennis het vergeten was.

Vergewis jezelf ervan dat je emails of brieven van je host hebt gelezen en/of bekijk de website of zij daar iets hebben vermeld in de support sectie.

Een andere mogelijkheid kan nog zijn dat je iets hebt ingesteld of geïnstalleerd zoals een all in one virusscanner of een firewall (of windows update).

Vooral AIO's hebben er een handje van om ongevraagde dingen te doen vanuit oogpunt van protectie, het gebruiksgemak neemt daardoor wat af. Maar dan raak je ook niet besmet met een virus of Trojan :-)