pc harde schijf voor een laptop gebruiken?

kan ik een interne 3.5" desctop hardeschijf gebruiken als harde schijf voor mijn laptop door bevoorbeeld een lange sata kabel ofzo???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een sata alleen ben ke er niet. Je zal ook vboeding nodig hebben en het is maar zeer de vraag of er vrije stekkers in je laptop zitten.
Je klan een usb behuizing kopen maar dan zul je er waarschijnlijk ook een aparte adapter bij mmoeten hebben.
Het lijkt me dan voordeliger om een nieuwe usb-drive (eventueel stroom-voeding) vanuit de usb te kopen. Die heb je vaak ook al voor een tientje of 6 à 7..

Toegevoegd na 1 minuut:
Komt nog bij dat je weinig van de electronica van de 'oude' schijf hebt beschermd als je hem zo aansluit.
Het risico op statische schade en schade door schokken is ook groter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een externe hd behuizing kun je de schijf aansluiten via een USB. Er zijn ook kabels SATA->USB kabels te verkrijgen.