help ik snap niks meer van die garantie gedoe

Ik heb een laptop gekocht bij its 1 dag voordat failliet ging. Ik heb op een vrijdag besteld (geloof ik) en zaterdag was its failliet maar ik zou woensdag krijgen/ophalen. Maarja door al dat gedoe kreeg ik hem veel later. Met 1 jaar garantie. Toen zijn ze weer open gegaan en werd ik gebelt dat ik laptop kon komen ophalen. Nou opgehaald met bon en alles en 1 jaar fabrieksgarantie. Nu is mijn scherm kapot, komen strepen op etc. Ik ben naar de winkel teruggegaan en probleem laten zien, hun zeiden dat ik naar acer moest opsturen, nou gedaan, en ze sturen bericht dat het door geweld kapot is gegaan terwijl nog plasticfolie op scherm zit dus kan je nagaan hoe netjes ik mee omgegaan ben en reparatiekosten 188 euro zijn om te maken. Ik heb pittig gesprek met hun gehad maar ze willen niet geloven/begrijpen. Ik wil nu mijn laptop ophalen (met kapotte scherm) maar dan moet ik 65 euro voor betalen??? Wat kan ik doen? Ik heb mijn laptop nog maar net half jaar, en er zit nog duidelijk 5 maanden garantie op! Ik wil natuurlijk niet voor betalen voor reparatiekosten of om op te halen ik heb nog garantie? Alstublieft help!

Weet jij het antwoord?

/2500

Bewijslast gebrek product Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door te laten zien dat het product aan de buitenkant nog goed is. Lees op onderstaande bron de rest door want je hoeft je niet zo af te laten schepen en de verkoper heeft je al helemaal niet naar de fabrikant te sturen want je hebt een koopovereenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. Op deze site staan ook voorbeeldbrieven die je kunt gebruiken.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100