Welk font in Word bevat het symbool N (de verzameling van natuurlijke getallen)?

In de sybols vond ik dat teken niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
13K

Het beste antwoord

Daarvoor kun je het beste een nieuw font downloaden. Via onderstaande link kun je gratis een font downloaden dat veel in de wiskunde gebruikte symbolen bevat.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit teken zit niet in één van de normale fonts van Word of van Windows. Je zou een font moeten downloaden en installeren dat dergelijke tekens bevat.

Makkelijker is echter om gebruik te maken van de mogelijkheden die Word uit zichzelf al biedt.

Uitgaande van Word 2010, doe je het volgende:

1.  Klik in het Lint op Invoegen.
2.  Klik op Vergelijking (bijna helemaal rechts in het Lint).
3.  In het nieuwe Lint dat verschijnt, vind je onder het
     kopje Symbolen het teken dat je zoekt.

Het symbool voor de verzameling natuurlijke getallen ziet er net een tikje anders uit dan ik me van vroeger herinner (in mijn herinnering was de linker vertikale balk van de N verdubbeld, niet de schuine balk), maar goed, dit is wat volgens Word nu standaard is.

Hieronder het resultaat dat ik zojuist op bovenstaande manier heb gemaakt.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel