hoe kan ik dvds rippen van laptop naar usb?

hoe kan ik via laptop dvds met ondertitels overzetten op usbstick zodat deze op andere apparaten te bekijken zijn?
en welk programma kan ik daar het bete voor gebruiken?
hoe werkt dit stap voor stap?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.4K
jc54
6 jaar geleden
Zal niet gaan werken. Opslagcapaciteit USB is (doorgaans) veel te klein.
gvrox
6 jaar geleden
@jc54 dat is tegenwoordig zonder re-encoding al niet meer waar
Utrecht
6 jaar geleden
Welnee! Een DVD is hooguit 9 Gb. Met een 16Gb stick kan je al twee films opslaan.
Gebruik DVDDecrypter om de DVD naar je harde schijf of USB stick te rippen. Dan evt. handbrake om het om te zetten naar MP4.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan met DVDshrink
http://nl.afterdawn.com/downloads/cd_dvd/kopieer_dvd/dvd_shrink.cfm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom zet iedereen het antwoord in de reactie? Je krijgt geen punten voor reacties alleen voor antwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hier nog een duidelijke uitleg, die eerst DVD-decrypter en daarna Handbrake gebruikt:
http://vanvideonaardvd.com/handig/dvd-rippen/

Antwoorden (1)

Je zal daarvoor de DVD bijna zeker moeten breken van zijn beveiliging (CSS), dat kan met DVD-decryptor. Daarna kan je DVD omvormen tot een ander formaat/bestandstype/codec.

http://vanvideonaardvd.com/handig/dvd-rippen/

"2.1 Download & Installeer Handbrake
http://handbrake.fr/downloads.php
2.2 Download & Installeer DVD Decrypter
http://www.dvddecrypter.org.uk/
Nodig voor het kraken van beveiligde DVD’s.
2.3 Creëer een doelmap met de naam van de DVD
2.4 Laad de DVD in de computer
Heb je een beveiligde DVD, ga verder met stap 2.5. Zo niet, ga verder bij stap 2.6.
dvd rippen
2.5 Start DVD Decrypter
Heeft u een beveiligde DVD, start dan eerst DVD Decrypter.
2.5.1 Bron kiezen
Kies allereerst de bron (source) en bestemming (destination).
Dit zijn meestal (D:), en de doelmap die je zojuist hebt aangemaakt.
2.5.2 Decrypt
Vervolgens klik je op de afbeelding onderin het scherm (decrypt).
2.5.3 Kopie
DVD Decrypter doet zijn werk en maakt een onbeveiligde kopie van de DVD.
Decryptie duurt ongeveer 20-30 minuten voor een speelfilm.
Het daadwerkelijk Rippen van de DVD doen we met Handbrake.

2.6 Start Handbrake
dvd rippen handbrake 1
2.7 Selecteer het bronbestand
dvd rippen handbrake-2
Een (onbeveiligde) DVD die reeds is geladen verschijnt meteen in het programma. D:\
Je kunt ook een specifieke map (Folder) kiezen als je net een beveiligde DVD hebt gedecodeerd met DVD Decrypter.
Handbrake gaat vervolgens de informatie van de DVD laden.
2.8 Kies een Titel (Title)
dvd rippen handbrake-3
Titels zijn de hoofdstukken van een DVD. Meestal zal er een hoofdstuk zijn die de film bevat.
Let hierbij op de tijd. Het langste hoofdstuk is vaak de film.
2.9 Kies je instellingen
dvd rippen handbrake-4
Er zijn veel voorinstellingen (presets) om uit te kiezen. Kies een instelling die je geschikt vindt. Je bepaalt hier de kwaliteit en andere instellingen.
Let wel op dat de kwaliteit van de originele DVD bijna altijd beter is.
3.0 Coderen
dvd rippen handbrake-5
De laatste stap is het coderen van de video.
Klik op ‘Start’ om het proces te laten beginnen. Let ook hier op de tijd, coderen is behoorlijk zwaar voor een computer en kan, afhankelijk van de kwaliteit, veel tijd in beslag nemen."

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook is het mogelijk de ondertitels van de DVD over te nemen en als los bestand te extraheren danwel deze in te branden. Het is een tijd geleden maar met DVDshrink heb ik dat wel eens gedaan geloof ik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toevoeging past niet meer: Als er geen beveiliging op de DVD zit (heb er een gevonden in mijn collectie), dan kan je gewoon de inhoud van de VideoTS map kopiëren, dat kan dan ongeacht of het OS de inhoud af kan spelen. Bij een beveiligde DVD zal op een gegeven moment een error opkomen, dan zal je dus bovenstaande uitleg moeten gebruiken. (The read failed because....)
https://obinshah.files.wordpress.com/2011/03/copy-protection-error.jpg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een zeer goed en compleet antwoord.