Een laptop-accu is in de regel een lithium-polymeer-accu. Binnenin de accu vindt een chemisch proces plaats dat niet tot in het oneindige herhaald kan worden.
Het langst gaan ze mee als je ze een korte tijd gebruikt en daarna bijlaadt. Als je de accu leegtrekt en dan pas oplaadt, slijten ze snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verouderingsverschijnsel van de accu. Of de software is in de war na zoveel tijd ontladen en opladen. Zoek van je type laptop op of je dat kunt resetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat nog wel eens wil helpen is in tegenstelling tot het antwoord van een voorganger ;)

Laat de accu helemaal leeglopen tot de laptop vanzelf uitgaat. Start dan opnieuw op en ga de bios in. Laat hem net zolang aanstaan tot hij vanzelf uitgaat. Hierna is de accu echt helemaal LEEG.

Laadt de accu vervolgens minimaal 10 uur op zonder hem aan te zetten. Hierna zou je weer het maximale uit je accu moeten kunnen halen.

Herhaal dit proces bv maandelijks om de accu de maximale levensduur te geven die het verdiend.