Wie kan mij advies geven om een laptop tas of rugzak aan te schaffen om boeken en een 15 inch laptop mee te kunnen nemen?

Goedemiddag,

Ik ben momenteel opzoek naar een laptop tas of een laptop rugzak voor school.
Ik moet vrijwel elke dag mijn laptop meenemen naar school het gaat hierom een 15.6 inch laptop.
Ik zat een beetje op bol.com te kijken en het leek me best handig om zo'n laptop rugzak te kopen, ik neem hier aan dat ik mijn boeken mee kan nemen?
Het is niet dat ik heel veel boeken mee moet nemen maar toch wel gewoon gemiddeld.

Ook zag ik natuurlijk de gewone laptop tassen maar ik weet hierbij niet zeker of ik genoeg ruimte heb.
Want ik moet mijn laptop nemen dan moet je ook denken aan een muis en oplader.
Maar ik moet mijn boeken dus ook meenemen denken jullie dat er dan genoeg ruimte voor is dat alles past?
Iemand ervaring mee ofzo die mij misschien advies kan geven?

m.v.g. Martijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Een rugtas is beter dan is het gewicht nog verdeelt.
Ik zelf krijg aardig last van me arm door me laptop overal mee te brengen in me laptop tas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook heb je neer ruimte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Ik kreeg erg last van mijn nek als ik een zware laptop tas over m'n schouder hing. Later een rugzak gekocht en geen last meer.
Hallo Martijn, ikzelf zou liever een laptoptas dan een laptop rugzak kopen; mijn ervaring is ook dat je beter een laptoptas kunt kopen een maatje groter dan je 15.6 inch laptop. Dan heb je nog voldoende ruimte om er o.a. boeken bij in te sluiten. Je zou eigenlijk eens in bv. een warenhuis kunnen gaan kijken naar deze tassen, zodat je een indruk krijgt. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou ook een zogeheten laptop sleeve kunnen kopen. Zodat je je laptop gewoon samen met je boeken in een gewone rugzak kunt bewaren, zonder dat je laptop beschadigd raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Ikzelf heb een laptop rugzak. Deze kreeg ik bij het begin van mijn studie bij de laptop (begon aan de TU/E).

Mijn ervaring met een rugzak:
- De last wordt verdeeld over je twee schouders (Bij laptoptas niet)
- Er zijn redelijk wat aparte vakjes waar je bijv. een muis of oplader kwijt kunt.
- Door zowel boeken én laptop + accessoires in je tas te toen gaat hij veel wegen. Daarnaast raakt je tas snel vol!

Mijn aanbeveling:
1. Als je dagelijks laptop + accessoires moet meenemen + één boek + één schrift: koop een rugzak, tenzij je een voorkeur hebt aan een laptoptas.
2. Als je dagelijks laptop + accessoires moet meenemen + regelmatig 2 of meer boeken, koop een laptoptas en gebruik een rugzak. Alles in 1 gaat waarschijnlijk niet passen of zorgt voor schade aan laptop/boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laptop rugzak is ideaal, zeker als je er mee op de fiets moet. Anders loop je nog 2 tassen mee te slepen naar school, en met een laptoptas aan je stuur kun je prachtige salto's maken (weet ik uit ervaring).

Mijn kinderen hebben er eentje van Eastpak, die zijn onverwoestbaar maar wel prijzig. Zeer ruim, plaats genoeg voor al je boeken en je lappie zit mooi beschermd tegen je rug aan.
Ze zijn nu ook voor 20 euro in de aanbieding bij de Aldi. Niet mijn kinderen, maar laptoprugzakken.