Ik heb het geluid van mijn computer per ongeluk verwijderd, wat nu?

Ik was een paar oude bestanden en software aan het verwijderen dat ik toch niet meer gebruik. Blijkt dat ik per ongeluk mijn geluid heb verwijderd. Mijn laptop speelt nu letterlijk geen geluiden meer af, en als ik op de zeikant op de '+' of '-' knoppen druk, zie je ook niet van die groene strepen die het volume aangeven (die je ook vaak bij tv's hebt). Ik heb op de Microsoft site gekeken en wat rond gegoogled, maar kon niet echt iets vinden... Weet iemand wat ik moet downloaden of upgraden of wat dan ook om mijn geluid terug te krijgen, want dit is natuurlijk harstikke hopeloos... Verdere info over de laptop: het is een Acer en ik heb Windows XP (ik weet niet of dat dat er iets mee te maken heeft, ben niet zo technisch enzo). In ieder geval, ik hoop echt dat iemand het wel weet... Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.8K

Antwoorden (4)

Bn nu op iPod, kan geen link geven maar type je laptop merk met model in Google en zet drivers erachter dan kan je drivers downloaden van geluid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorbeeld : acer aspire 5045 drivers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik had ook probleem met geluid van mijn HP na recovery, ik heb drivers via officiële website gedownload van HP, ik heb ook acer de drivers had ik via acer site gedownload, ga naar acer en dan drivers en updates zoek je model en daar staat alles
Je kunt hier terecht om het geluid driver pakketje voor je laptop te downloaden en opnieuw te installeren.
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
(als je type had opgegeven had ik wellicht een direct linkje kunnen geven)

Heb je trouwens al eens simpelweg de laptop opnieuw opgestart want doorgaans houd win een "cache" bij met met driver backups welke geraadpleegd wordt wanneer drivers voor een bepaald apparaat ontbreken bij het opstarten.
Maar goed ook al zou dat werken heb je nog niet de eventuele extra software terug. Daar bedoel ik de software mee die meestal een apart audio icoontje in de tray zet zodat je van daaruit (makkelijk) instellingen voor je audio chip kunt veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan je systeem terugzetten via systeemherstel
Hier lees je er meer over:

http://www.pc-helpforum.be/f283/hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-27961/

Toegevoegd na 8 minuten:
Met deze tip heb ik 5 strafpunten gekregen, grappig, maar als je naar dat forum gaat is je probleem in nog geen kwartier opgelost!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK zou systeemherstel gebruiken.
Als je nog weet op welke datum alles nog goed werkte ga je naar (start, bureau accessoires,systeemwerkset.
Je start daar systeemherstel kijk in de lijst naar herstelpunten die op jouw computer zijn aangemaakt en kies een datum waarop het geluid het nog deed. Dit programma zet jouw computer terug in de tijd. De gegevens van mijn documenten en de mail worden niet verandert.
Frank