wat houd 128 kbps AAC in?

dat staat in iTunes. er staat: zet nummers met een hogere bitsnelheid om naar 128 kbps AAC. maar wat houd dat in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

Er staat dat je nummers met een hogere kwaliteit kunt omzetten naar een lager kwaliteit om ruimte te besparen. Het verschil tussen de 128 kbps kwaliteit is voor de meeste mensen niet te horen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is deze conversie niet permanent. Het is een optie waarbij alleen de gekopieerde nummers naar je ipod worden geconverteerd naar een lagere kwaliteit, terwijl de originelen op je PC blijven staan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zie ook het artikel in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar de kwaliteit van je muziek word wel lager? dus minder mooi? en gaat dan ook muziek met een lagere bitrate omhoog?
escape
12 jaar geleden
Dat niet alleen. AAC is een MPEG4 norm, die bij een relatieve lagen bitrate veel beter klinkt dan een vergelijkbare MP3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaliteit van de liedjes op de ipod gaat omlaag. Voor de meeste mensen is die kwaliteitsverlaging niet hoorbaar en niet permanent. Als je een hoge kwaliteit wilt behouden dan zet je deze optie niet aan en kopieer je minder nummers naar je ipod. Muziek met een lagere bitrate gaat niet omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dankje voor het antwoord!:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wahahaa wat je nu in je antwoord zet had ik straks al gelezen:P daar kwam mijn vraag vandaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je nog meer weten dan? Escape heeft al aangegeven dat AAC een MPEG4 norm is en 128 mbs is de sample rate van 128 kilobits per seconde. MP3 heeft vaak 96 of 128 kbps, maar kan ook als 256 kbps worden bewaard. Dat is een betere kwaliteit.