Hoe werkt een site als bijvoorbeeld GV voor iemand die blind is?

N.a.v. een paar reacties onder een andere vraag kwam de vraag bij mij op hoe ik mij dit moet voorstellen. Worden dan de vragen voorgelezen? Hoe weet je welke nieuwe vragen er zijn, wat voor punten je hebt, of je een plusje of min hebt gekregen. Hoe weet je waar je moet klikken.

En moeten sites dan zelf zo'n soort van service hebben zodat diegene dit op zijn pc kan installeren, of kan zo'n programma gewoon alle sites omzetten?

Ik twijfel tussen Persoon en Gezondheid en Computers en Internet als categorie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is bij mij een speciaal progamma geinstalleerd, zodat ik bijna alle sites kan bezoeken, helaas zijn niet alle sites toegankelijk, mijn computer leest dus alles voor, ik werk met de pijltjes, pijltje omlaag is volgende regel, pijltje omhoog is regel erboven, pijltje rechts is letter rechts en pijltje naar links is letter naar links, zo kan ik ook bij de de plusjes en minnetjes komen, voor snel navigeren gebruik ik de tab toets, dan ga je van link naar link, het duurt allemaal wat langer, maar het gaat goed, als ik op de min ben zegt mijn computer: dit antwoord is niet waardevol, lege regel tekstgebied, bij alles waarbij ik te horen krijg: lege regel tekstgebied, weet ik dat ik iets in kan voeren, daarbij kan ik gebruik maken van mijn brailleregel om mee te lezen, dit is handig om spelfouten te corrigeren, of om sneller te lezen, deze site is heel goed toegankelijk, alleen afbeeldingen kan ik niet zien, zodat ik mijn avastar bijvoorbeeld niet kan veranderen, ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven, zo niet, je mag me alles vragen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik zal nog even uitleggen wat een brailleregel is, de mijne is bijna zo breed als mijn laptop en 8 cm breed, en ook zo plat als mijn laptop, een braillecel bestaat uit 6 puntjes, via hele dunne metalen staafjes kan het aantal punten omhoog komen die nodig zijn voor een letter of cijfer, je krijgt iedere keer een regel onder je vingers en die verspringt als je de volgende regel wil lezen, het is voor jullie misschien wel leuk om er eens naar te kijken, als je dat wil kan je even googlen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus voor dit antwoord! Mensen hebben nog weleens twijfels over alsmaar voortschrijdende technologie, maar voorbeelden als de jouwe maken zo inzichtelijk dat we er prachtige dingen mee kunnen doen.
Lang geleden heb ik ongeveer een jaar lang niet kunnen lezen vanwege een oogaandoening. Luisterboeken waren toen nog beroerde cassettebandjes en braille leren lezen was voor mij toen geen optie, het was een heel beperkte wereld.
Ik ben zo blij dat dit nu allemaal mogelijk is. En dat jij hier gewoon lekker met ons mee communiceert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt Annigje, ja de luisterboeken zijn ook prima, krijg ze op cd binnen en zet ze over op zo'n kaartje die in de computer kan, dat kaartje kan in mijn daisyspeler, die ik overal mee naar toe kan nemen, is net zo groot als een walkman, dat maakt zelfs het strijken leuk, tijdens veel werkzaamheden luister ik naar boeken.