Wat is de schermgrootte van mijn laptop?

Misschien stomme vraag:
Ik wil graag weten wat de schermgrootte van mijn laptop is. Als ik een meetlint over mijn beeldscherm leg, dan meet ik 39 cm. Maar als ik ook het zwarte beeldschermrandje mee optel, dan zit ik op 43 cm.
Dus is mijn laptop nou 15" of juist 17"???
Bedankt alvast voor jullie reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

15 inch als je diagonaal meet zonder zwart randje mee te nemen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Meet dus altijd de diagonaal van het scherm zelf en reken om in inches.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.
Ja, ik heb het ook diagonaal opgemeten. Alleen wist ik niet of het randje ook meetelde.

Andere antwoorden (1)

Als je je laptop wilt verkopen, moet je erin zetten dat het gaat om een 15 inch laptop. De diagonaal van het scherm is bepalend, ook al zit er een rand van 10 cm aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Ik weet genoeg!