Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden je ogen en lichaam zo moe na het computeren?

Is er dan ook wat te doen tegen die sloomigheid?
Liever niet als antwoord dat ik minder moet gaan computeren, ik zit dagenlijks niet veel achter de computer, maar merk wel dat ik als ik niet achter de computer zit me uitgeruster voel.
En als ik een dag er achter zit voor school dan voel ik mij helemaal kriegelig. Licht gevoel in mijn armen, benen en hoofd, hart klopt sneller. Zelfde lichte gevoel in ogen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is hetzelfde als bij nintendo's tv's gamecomputers etc. Dat komt namelijk omdat je je hoofd en je ogen alleen maat stil houd, en naar een scherm kijkt. Bij tv is minder omdat je helemaal niks er omheen doet. Bij een computer zit je continue aan de muis/toetsenbord waardoor je ogen moe worden. Dit is te verminderen door om het half uur even vijf minuutjes rust te nemen! Ik doe dat ook altijd en het werkt goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Computeren is best inspannend, je concentreert je heel erg. En door het felle licht kunnen je ogen pijn gaan doen.
Neem bijv. 10 minuten rust als je een half uurtje heb gecomputerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe buiten een frisse neus halen helpt ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het felle licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding