Hoe zit het met die niet zichtbare plekken op google maps . Wie bepaald dat ?

Toegevoegd na 20 minuten:
bepaald defensie alles wat er zichtbaar is op google maps ? In hoeverre is google hiervan afhankelijk..of zijn er ook fictieve beelden?

Toegevoegd na 20 minuten:
bepaald defensie alles wat er zichtbaar is op google maps ? In hoeverre is google hiervan afhankelijk..of zijn er ook fictieve beelden?

Toegevoegd na 20 minuten:
bepaald defensie alles wat er zichtbaar is op google maps ? In hoeverre is google hiervan afhankelijk..of zijn er ook fictieve beelden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

op die plekken zitten meestal militaire objecten dus regeringen en dit geval het ministerie van defensie bepalen dit.
capthavoc
12 jaar geleden
dat zijn plekken die of privé zijn, of van nationaal belang. Zo zit er in Schoonhoven een radarinstallatie van de Navo volgens mij, die is ook gescrambeld. Gevangenissen zijn volgens mij ook deels geblokkeert, maar ook gezichten van mense, nummerborden etc. Zijn deels wetten, deels eigen beleid van Google.

Toegevoegd na 23 minuten:
N.a.v. je toevoeging; neen, defensie bepaalt dat niet, maar er zijn gedragscodes waar google (en Bing en andere partijen zich aan moeten (en ook vrijwillig willen) houden. Ja er zijn ook wel gewone luchtfoto's in omloop, google maar eens.

Hmmm ik zie nu dat google het vrij heeft gegeven omdat het in 2005 is gesloopt... ok mn betoog is verloren gegaan...

Naja, waar het op neerkomt, is dat door (bijvoorbeeld) de Navo richtlijnen zijn gegeven (of gevraagd) over bepaalde gebieden, en daar zijn de partijen natuurlijk mee accoord gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de gebouwen en terreinen zijn op aanvraag van verschillende overheidsorganen geblokkeerd oa ivm eventuele dreiging van terrorisme

in rusland kun je gewoon de onderzeeërs onder de kraan zien liggen terwijl er een nuke word geladen en als je weet waar ze liggen de silo's waar andere nukes in zitten

mocht je enkele screenshots hier van willen hebben stuur me dan maar ff een pb-tje en ik kan ze je toe mailen