Weet iemand of webcamhacks veel voorkomen?

Ik maak me zorgen dat ik gefilmd ben

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk niet zo serieus. Oo wacht, ik zal je webcam wel weer uitzetten. :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee serieus?
Ritsuka
9 jaar geleden
Draai gewoon je camera naar de muur of plak hem af. Of gewoon ontkoppelen indien mogelijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat over enige tijd geleden en ik weet dat ik dat toen niet deed
Ritsuka
9 jaar geleden
ach ja. zolang je niet echt in je blote kont voor de webcam hebt geparadeert zou ik mij niet veel zorgen maken. Je bent waarschijnlijk niet interessant genoeg om in de gaten te houden. Ik zou niet zo stressen over iets wat je nooit zeker kunt weten, let er gewoon vanaf nu op.
Goede virusscanner, en gezond verstand gebruiken met welke sites je bezoekt en wat je aanklikt scheelt al een heel stuk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt in een paar dagen tijd nu al 4x naar hetzelfde gevraagd. Ik vrees zo langzamerhand dat het stellen van vragen je zorgen niet gaat wegnemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aangaande het antwoord van Maarten1980: (waar ik het helemaal mee eens ben) Ja, enorm veel. Men schat op duizenden en duizenden keren per dag.
Om dit te voorkomen of tegen te gaan, is of een laptop te nemen zonder webcam, webcam losnemen van je pc of de camera afplakken.
Bij het afplakken natuurlijk geen doorzichtige tape gebruiken....en geen ducktape.
Doorzichtige tape zegt het al: is doorzichtig en ducktape laast resten achter. Dus desnoods een papiertje erop plakken met gewone plakbandje.

Antwoorden (2)

Een webcam hacken schijnt vrij makkelijk te zijn, dus het zal best veel gebeuren. Als je googled op webcam hacken, kom je al snel allerlei hack-methodes tegen.
De snelste en makkelijkste oplossing is je webcam bedekken. En zorgen dat je camera niet op belangrijke objecten gericht is.

Deze website is engels, maar hier staat wat info over wat je evt. kan doen ertegen: http://everydaylife.globalpost.com/tell-webcam-hacked-33446.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste van die tools dienen om webcams te hacken via skype of facebook. Ze gebruiken RAT-programma's die makkelijk te achterhalen zijn door antivirusscanners. Daarbij komt nog dat een groot deel van die tools zelf virussen zijn. Om het dus bij een random victim te doen is het echt niet zo makkelijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat scheelt dan wel weer, gelukkig.
Webcamhacks kunnen voorkomen bij computers die erg zwak tot niet beschermd zijn.
Er zijn zat viruscanners op google dat gewoon gratis is om te gebruiken.
Installeer een viruscanner en maak je computer veilig voor webcamhack aanvallen en andere aanvallen van buiten af.

Verder hebben de meeste slimme camera's een lampje dat direct brand wanneer de camera geactiveerd word.
En ook zijn er een paar met een klepje op de lens wat je na het gebruik weer kan dichtdoen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je of hp laptops hun lampje hardwarematig gekoppeld is?