waar vind ik voip account gegevens?

Heb een VOIP-telefoon en een computer. Installatie van de telefoon vertelt me dat ik de voip-account gegevens bij de hand moet houden. Zojuist Skype geïnstalleerd. Maar ik vind die gegevens nergens. Help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Is dat niet gewoon je inlogaccount van skype waar je extra services als het bellen naar vaste nummers kunt kopen? Waarvoor heb je een VOIP telefoon nodig bij Skype? In ken het alleen bij het bedrijf waar ik werk met een netwerk waarmee ik kan bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide antwoorden zijn interessant, maar het blijkt gewoon de inlogaccount te zijn. - De VOIP telefoon kreeg ik, dus waarom niet gebruiken. Kan zonder computer dus dat is wel makkelijk. Zit aan de router verbonden, dus zolang die aan staat heb ik verbinding via het internet.
Hartelijk bedankt.

Andere antwoorden (1)

VoIP is een verzamelnaam voor het telefoneren over internet. Skype is een bekend voorbeeld hiervan. Nadeel van Skype is dat het een gesloten protocol is. Andere partijen kunnen daar dus geen gebruik van maken.

Het meest gebruikte protocol voor VoIP is SIP. Dit is een open standaard en dit is dan ook het protocol dat door de meeste aanbieders van VoIP-diensten gebruikt wordt. Ook in telefooncentrales wordt dit protocol gebruikt.

Je sluit bij een aanbieder van VoIP-diensten een abonnement af. Dit zorgt voor een account waarmee je kunt bellen en gebeld worden. Om gebeld te kunnen worden, moet de aanbieder weten waar het gesprek naartoe moet. Door je VoIP-telefoon te voorzien van jouw accountgegevens, gaat deze deel uitmaken van het VoIP-netwerk van jouw aanbieder.

Een van de bekendste aanbieders van VoIP-diensten is VoipBuster. In de link uit de bron staat uitgelegd op welke manieren je allemaal van SIP-telefonie gebruik kunt maken.