CC
CC staat voor Carbon Copy.
Als je dit veld invult kun je iemand een kopie sturen van het originele bericht. De beide geadresseerden kunnen dit zien in hun CC veld

BCC
BCC staat voor Blind Carbon Copy.
Als je dit veld invult kun je iemand een kopie sturen van het originele bericht, de beide geadresseerden kunnen niet zien of er kopieen van het bericht naar iemand anders zijn gestuurd. Deze optie komt pas tevoorschijn als je in een nieuw e-mailbericht op "Aan" klikt en vervolgens zie je BCC als derde optie onderaan in het nieuwe venster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vorige uitleg gaat over het verzenden van email. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat jij een mailtje ontvangt, terwijl je emailadres niet eens erboven staat. In dat geval is het een BCC, dus blind copy. Dit gebeurt vaak als de verzender niet alle emailadressen van de ontvangers bekend wil maken aan anderen. Als ik bijvoorbeeld een mailtje stuur naar een grote groep mensen, dan adresseer ik de mail aan mijzelf en zet ik alle andere ontvangers in de regel Blind Copy, zodat de ontvangers alleen mijn eigen adres te zien krijgen.