Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom laad de accu van mijn laptop niet meer op?

Er staat nu de hele tijd "0% beschikbaar. (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen).
Wat moet ik doen?
Kan het komen door een klap die hij heeft gehad?
De onderkant van de laptop is daardoor een beetje beschadigd.(wit hoesje zo groot als een pasje, weet niet wat dat is? Wat daaronder zit?) Eerder deed de accu het redelijk goed. Kon ik er tenminste 3 kwartier op zonder stroom. Nu dus niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een accu is helaas niet gemaakt om lang mee te gaan. Maar omdat het ding gevallen is, kan het zijn dat er een connector is afgebroken en je batterij geen contact meer maakt.

Ik zou de laptop even terug meenemen naar de winkel en kijken of ze het nog voor je kunnen maken. Misschien kunnen ze wel zien wat er kapot is gegaan. En misschien is het wel zo simpel als een nieuwe accu kopen.

Maar je kan de laptop nog steeds gebruiken als hij aan het stroom ligt toch? Das het goede nieuws.

Ga naar de winkel en laat het repareren.

Heel erg veel sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik gedaan, het lag aan de accu en ze zeiden dat ik maar moest wachten tot de laptop het echt niet meer deed en dan een nieuwe accu kopen. Ondertussen laad de accu gelukkig gewoon weer op!

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat door de klap een draadje is losgegaan tussen de accu en de interne adapter zodat opladen via netstroom niet meer werkt omdat er geen verbinding meer is tussen net en de accu. Hierdoor kun je niet meer opladen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing