Wat gaat er mis met mijn conditional formatting in Excel 2016?

Ik heb een conditional formatting ingesteld in Excel.
Wat ik wil, is dat als er geen waarde is in kolom K, dat het blauw wordt
Te kleine waarde moet rood worden.
Juiste waarde moet groen worden.
Bij elke numerieke waarde wordt het nu rood en als ik tekst invoer, wordt het pas groen.
In het voorbeeld is het allemaal regel 240, alleen met de verschillende mogelijkheden en de uitkomst. Wat doe ik mis?

Toevoeging: Ook met vinkjes bij de "Stop indien waar" bleef het probleem bestaan.

Picture for question
Thecis
4 jaar geleden
in: Software
1.9K
Thecis
4 jaar geleden
@KeesWim
Dat maakt excel er zelf van. Ik heb het ingevoerd zonder de aanhalingstekens. Helaas kan het dus niet zonder (voor zover ik weet).
paulus811
4 jaar geleden
Als je conditional formatting wilt gebruiken o.b.v. de waarde uit een andere cel (je wilt K240 formatteren o.b.v. vergelijking met F240), moet je dat via een formule doen. Je hebt het nu via celwaarde ingesteld. In conditional formatting voeg je een formule toe zonder met een '=' te beginnen.
Thecis
4 jaar geleden
@paulus811
Dat dacht ik in eerste instantie zelf ook ja. Dat had ik in eerste instantie dus ook gedaan, maar dat werkte helaas ook niet.
Mocht je een idee hebben hoe ik het met IF-formules kan doen (en dan de formatting kan aanpassen, ipv de IF formule op de gebruikelijke manier toe te passen), hou ik me aangeraden.

Antwoorden (1)

Excel zet automatisch aanhalingstekens rond de cel. < “F240”
Geef je bij het bewerken =F240 aan, dan gebeurt het niet. Dit werkt bij mij wel.
Dan wordt als regel “Celwaarde &lt;F240 …. etc.” weergegeven.
Toegevoegd op 21 oktober 2019 11:04: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Hartelijk dank.
Het heeft niet de oplossing gegeven, maar wel geleidt tot de oplossing. Wanneer aangegeven wordt dat <F240, dan wordt het veranderd in "<F240". Bij =F240, wordt het wel als formule behouden. Ik heb nu de =F240 op de tweede regel gezet en de vinkjes aangezet voor "Stoppen wanneer waar" en dit lijkt nu wel te werken.
SimonV
4 jaar geleden
???
Dat zei ik toch?
Thecis
4 jaar geleden
@simonV
Ja, maar het werkte niet meteen, pas toen ik de volgorde aanpaste werkte het.
Met de toevoeging werkt het helemaal. Ik moet weer eens niet te veel nadenken wanneer ik het invoer. ;-) Hartelijk dank!
SimonV
4 jaar geleden
Graag gedaan.
Excel is bij mij wat gemakkelijker, die maakt zich niet druk over de volgorde (Office 2010). ;-)